onsdag, december 21, 2011

Sista minuten?

Somliga är så välnavade att de blev klara i slutet av sommaren. Andra är mer som jag, sporadiska inköp här och där som helt plötsligt bildar en helhet. Och återigen andra är lite mer äventyrliga och väntar till sista minuten.

Själv ägnade jag gårdagskvällen åt att imunda den ädla drycken champagne och slå in de sista paketen. I år lyckades jag förmodligen slå någon form av rekord då det blev både getter och kycklingar, fotbollar och skolböcker samt skolgång. För oss tämligen osexiga och föga glamorösa ting, men för andra livsförändrande.

Av en god vän har jag fått en fyrfota vän som knatar omkring någonstans och glufsar gräs. Min namne och jag har vissa likheter, envisa och vi gillar inte att bli kammade mothårs. Den största skillnaden är dock att min namne har möjligheten att förändra livet för någon, vilket jag förmodligen aldrig kommer att få.

Kanske är Du ute i sista minuten? Eller har Du drabbats av överkonsumtionens dåliga samvete? Eller vill Du också ha en namne som knatar omkring med Ditt namn?

Då går Du och klickar Dig fram. Går fortare än Du HIT hinner säga GOD JUL!
Såklart får jag inte länken att fungera men då får Du jobba lite extra genom att skriva:
www.actionaid.se eller www. presentermotfattigdom.se

Inga kommentarer: