lördag, februari 04, 2012

Ego tid

I många år har människor sagt till mig att jag måste göra egna saker, s k egentid. För att hämta inspiration, kraft. Men jag har Inge varit mottaglig. Känt att jag dels velat vara med barnen, men ven att jag inte haft något val. Det har alltid varit så mycket meck med det, aldrig någon riktig vardag.

Men nu börjar trollen bli större och jag tar mer för mig av den egna tiden och märker hur bra jag mår av det. Och barnen finns där när jag kommer hem. De klarar sig mycket väl utan sin mamma i några timmar.

Som igår, fredags middag på restaurang med väninnan. God mat och gott vin följdes av drinkar på trevligt, men lugnt ställe. Och där babblade vi på som aldrig förr. Om livet. Om kärlek. Om vänskap. Allt utom barnen som för oss båda alltid annars tar så stort fokus. Kvällen tog slut för när vi vänligen men bestämt blev ombedda att lämna lokalen. Inte för att vi uppförde oss illa, utan för att personalen ville gå hem.

Trots att jag somnade alldeles för sent och väcktes kl sex av snöskottande galningar, så har denna dag varit en bra dag. Många trevliga upplevelser. Me like sådana. Man mår bra av det. Och må bra är trevligt. Det borde alla få göra. Ofta

Inga kommentarer: