söndag, februari 17, 2008

Trollmor goes fashionista

Sovmorgon blev det. Till klockan 06.00! När jag vaknar av mig själv då naturens egna behov gör sig påminda. Typiskt! Så vad blev det av min familjelediga tid? Jo tack, en god 3 rättersmiddag med årgångsviner. Goda vänner och mycket prat. Precis som Askungen prickade jag tolvslaget och vaknade fräsch som en nyponros.

Eftersom jag ännu inte kommit ur ur vare sig garderober eller klädkamrare tänkte jag lätta lite på förlåten och ge er en inblick om hur jag ser ut. Lite modebloggande alltså. Wow liksom, då det aldrig varit min melodi, men man är inte sämre än att man kan ändra sig. För att höja ribban lite har jag lagt in tidsaspekten, för att påvisa att även vi stressade småbarnsmammor med små enkla medel kan följa dagens modetrender.

Så dagens outfit är streetsmart laid back vintage weekend;

Hår - nytvättat med Barnängens barnshampo. Därefter uppsatt i en konstnärlig skurgummeknut på huvudet. Tidsåtgång: 15 sekunder
Make - Nivea all over och till det en stänk av cerat på läpparna.
Tidsåtgång: 20 sekunder
Doft - naturens egen i form av tvål och ett snabbt drag med deodoranten.
Tidsåtgång: 15 sekunder
Topp: En röd t-shirt stödjande munkarnas aktion i Burma. En bra kombination av politisk medvetenhet & mode, ett s k fashion statement kan man kalla det.
Tidsåtgång: 10 sekunder
Bottom: Trollfars urvuxna, urtvättade joggingbyxor i vinterns modefärg, grå. Smickrande för figuren, tillåter en stor söndagsmiddag och fungerar i de flesta miljöer.
Tidsåtgång: 10 sekunder
Skor: Många tenderar att glömma skorna, som trots dess position ändå är pricken över i:et. För att förstärka dagens modemedvetna outfit slog jag på stort och iförde mig ett par mörka, snyggt patinerade Birkenstock.
Tidsåtgång: 5 sekunder

Till detta gäller självklart tånaglar au naturelle, för att inte over do it. Här gäller att inte falla i nybörjarfällan och skåpa fram hela artilleriet. Nej då, tänk alltid - less is more så kommer ni lyckas lika bra som jag.

Som ni ser, under 2 minuter och jag har fixat en alldeles egen unik, high fashion look! Så nu utmanar jag alla er andra slitna, trötta småbarnsmammor - kom igen! Visa att även vi kan följa trender och förtjänar en plats på catwalken! Follow me girls

3 kommentarer:

Della sa...

Underbart! Fast cerat på läpparna... var det inte lite too much? Annars, precis min stil.

Batbut sa...

Fast ceratet var ofärgat.... för jag hade så otroligt torra läppar... Annars hade jag nog skippat det *s*

Tankevågor sa...

Ha ha ....en shoppingrunda på gång snart? Så att du kan införskaffa fler röda och alldeles egna joggongbyxor? ;)