lördag, juli 05, 2008

Håll i gång i holken!

Jag ska be att få rapportera att jag har idag målat 1 stycke dörr, 1 stycke verandaräcke (med en sjujäkla massor med korsade pinnar), 1 stycke bänk samt planket till verandan. Fint som snus blev det, men aj så ont jag har i mina handleder. Ynk ynk, så var det bra med det. Jag får ju liksom skylla mig själv kan man säga.

Annars då? Förutom att jag skrämmer slag på alla grannar genom min uppenbarelse så är det bra. Utom för grannarna då förstås, men det dritter jag högaktningsfullt i! Jag har börjat med en ny frisyr, inte så klädsam men ack så bekväm - flätor! Jag ser ut som en patetisk tant som leker tonåring där jag vandrar runt i avklippta jeans och färgfläckad bikiniöverdel.

Men vet ni vad? Det skiter jag också i för jag trivs!

Det är bara en sak som är lite tråkig... inför semestern skämde jag bort mig rejält; senaste Nesbo, Ian Rankin och Michael Connelly inhandlades. Såg fram emot flera veckor med mina älsklingsgubbar Harry Hole, John Rebus och Harry Bosch. Men de jäkarna tog snabbt slut! Det är fasiken ingen ork i gubbar nuförtiden!

Nu ska jag äta grillade kycklingfiléer med varm sallad på chevre och ruccola

Tack och gonatt

Inga kommentarer: