måndag, november 23, 2009

Måndag, måndag....

Vaknar och det är grått. Och regnigt. Och aptrött Trollfamilj, framförallt Trollmor & Mellantrollet. Vi är nattugglorna i familjen medan Trollfar och Lilltrollet är morgonpigga som få.

Blir inbjuden till en hel del roliga evenemang, vilket förmodligen skulle pigga upp livsandarna en hel del. Musikevenemang här, VIP utförsäljningar där m.m. Men allt jag vill är att sitta i min sköna fåtölj, med fötterna på pallen och sticka halsdukar i kubik & kvadrat. Kanske måste sälja några på helgens julmarknad, för gränsen för hur många halsdukar man behöver måste väl gå vid 6 st / person eller?

Jag undrar om jag inte egentligen är en form av mutation mellan brunbjörn och människa, för så här års vill jag stanna hemma. Vara i min lilla grotta, med familjen omkring mig. Sova, softa och inte göra många knop. Samtidigt blir jag galen när jag är hemma, för jag vill gärna ha det "fixat" omkring mig. Jag får spunk när byrålådorna står halvöppna, pappershögarna travas och hallen ser ut som en tromb nyss dragit igenom.

Maken och jag har ett projekt. Som vi startade när vi flyttade in för över 5 år sedan. Att bygga om vår relativt stora, men ack så ickefunktionella klädkammare. Vis av tidigare erfarenheter föreslog jag maken att vi skulle ta dit en hantverkare för att fixa det, men maken svarar "icke då" för det löser han.

Vår ansvarsfördelning i detta är att jag önskar & tycker samt att han gör. Jag önskar som fan, men han har ännu inte gjort. Jag har testat smicker, bön, tjat, skäll, gnäll och allt annat jag kan komma på. Men vi har inte kommit en endaste skruv närmare vår funktionella klädkammare. Om jag rivet ut allt och lägger på makens sida av sängen kanske det blir fart eller vad tror ni?


ps: käre make, jag vet att Du läser här - detta är en ny bearbetningsmetod i projekt "klädkammare". Funkar det?

Inga kommentarer: