fredag, februari 05, 2010

Sin mors dotter...

Mina små troll (som inte längre är så små) har självfallet både sidor av sin mor & far i sig. Hos Mellantrollet börjar mina anlag bli alltmer tydliga. Förutom den verbala förmågan som somliga påstår att jag har, så har hon även fått en stor dos av min fysiska flexibilitet i tillvaron.
Vad sägs om följande "meritlista" (som dock inte är fullständig):


- Cykla in i en parkeringsmätare, sydd i mungipan
- Skivar en kivi, stygn i fingret
- Ramlar ur en shoppingvagn, hjärnskakning
- Ramlar ned från en bänk, hjärnskakning
- Ramlar ned från bänk i parken, lösa tänder som följd


Vi kan avsluta med dagens bedrift:

Går ned för trappan i skolan, stukat&bruten då (iaf hänger den snett och är bitvis blå)

Förhoppningsvis lär hon sig tygla den sidan, vilket jag ännu inte har gjort. Men det är ännu inte för sent att lära sig....

1 kommentar:

Kimmi sa...

Tror du själv på det där?
Brås hon minsta lilla på dig tror jag inte ens att det finns några tyglar att hålla sig i, bara att hänga med i svängarna ;-)