måndag, september 05, 2005

This is me!

Ska genast avboka alla tankar pån "Finn Dig själv" kurser och liknande. Med alla totalt vetenskapliga tester som finns på bloggen så kan jag finna mig själv genom att svara på några mycket djuplodande frågor. Och vips, så får jag fram vem jag är! Tur för oss vilsna självar....*s*

Du är färgstark, detaljerad och intressant - Precis som ett frimärke på Posten.Folk lägger märke till dig. Ena dagen kan du se ut som kungen för att nästa månad vara inspirerad av blommor. Kända personer är oftare frimärken. Du gillar förändring, men värnar om det gamla. Frimärket är en person man fäster sig vid, och som stiger i värde ju mer man lär känna. Din dragningskraft lockar folk i alla åldrar. Frimärkspersonen har ofta god kontakt med sin familj. Du har öga för detaljer och fokuserar mer på hur saker ser ut än att lägga namn på minnet. Du är intresserad av färg och form, och uppskattar handgjorda saker. Frimärket hittar man i smågodishyllan eller på en utställning. Ibland dyker du upp på någon fanclubsajt


ps: om det hade varit något negativt vete busan om jag visat det....

ps 2: en mer personlig blogg kommer senare ikväll, för nu är det jobb som gäller

ps: 3: har inte hört ngt från Telia ännu, återkommer i ärendet. Har mailat bloggportalen om det inträffade, om de är sugna på att lägga ut en allmän varning

ps 4: har jag inget mer att säga *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Första gången jag har sett någon liknas vid ett frimärke, på det sättet... annars brukar man ju prata om att de är klistrade som frimärken.
Detta var ju riktigt trevligt; färg och form och handgjorda saker - låter som det stämmer, eller...?

Anonym sa...

Det förekommer flertalet stora internationella studier kring säkerheten på Internet, bl.a. gällande bloggar.

Jag vill därför förtydliga följande:

1. Det förekom ingen inloggning, ingen hackning, inget hävdande av annan persons identitet.
a. Vid val av alias och refererande url-länk användes likadana alias som fanns i bloggens befintliga kommentarer.
2. Ingen form av förolämpning användes vid de postade kommentarerna
a. Ordet ”trist” användes för att skapa en reaktion och därmed kunna påvisa känsligheten kring anonymiteten.
3. Inget brottsligt uppsåt fanns eller finns.

”Piraten” beklagar om detta upprört Er till denna milda grad, men måste samtidigt konstatera att säkerheten gällande inlägg på s.k. bloggar är bristfällig.

Experimentet är sedan igår avslutat och tack vare Ert engagemang kan det därmed anses bevisat att anonymiteten vid öppna bloggar ej är garanterad.