lördag, mars 04, 2006

Är detta normalt?

Förutom silverfiskar består djurbeståndet i trollfamiljen av en guldfisk. En från början lite och söt guldfisk, med en ännu sötare och mindre kompis. Kompisen har guldfisken ätit upp. Och allt annat som hittar sin väg till skålen. Så nu är guldfisken herre på täppan. Och inte så liten längre. En lite Rambo liknande variant av guldfisk kan man nog säga.

Passerar man skålen simmar Rambo genast upp till ytan och TIGGER mat. Är det normalt?
Har man musik på simmar Rambo runt och "viftar" på stjärten, i takt med musiken. Är det normalt?
Stoppar man ned en fingertopp kommer Rambo genast fram och nafsar lite i fingret. Är det normalt?

Å andra sidan, med tanke på var Rambo bor någonstans kanske det är ytterst normalt. Vad vet jag?

Godnatt!

ps: dagens favvo var klart BWO!

5 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Vi har en Amalia i en skål. Hon tigger också mat men det gör hon genom att knacka på rutan när vi går förbi. Och har vi glömt att ge henne mat till natten någon gång, lär vi höra det eftersom hon fullkomligt bankar på glasskålen och kastar med gruset där i så det ekar i huset. Hon har ätit upp alla växter så nu har hon plastväxt och ja, hon nafsar i fingret om man stoppar ner det.
Det här med musik vet jag inte, ska kolla nästa gång.

Sedan har vi två akvarium fulla med guppyn där det är fullkomlig babyboom - hela tiden - men det är en annan sak. :)

Gagga sa...

Har också haft en guldfisk som tog över herraväldet i sin runda skål. Tiggde mat o kände skillnad på folk. När man la sig på kvällen kunde man höra henne hoppa högt över vattenytan o ner igen, om o om igen. Livrädd att hon skulle hoppa ur o hamna på golvet. Gullan hette hon o blev stor o gammal. Blev ihjälmatad av min välmenande moder en gång Sessan o jag var bortresta. Högtidlig fiskbegravning när vi kom hem.
Rambo hette vår förre tax. Han blev ihjälkörd när Bosse o jag var på Kanarieöarna häromåret.
Har inte anlitat några djurvakter sen dess :(

Anonym sa...

Det var roligt med fiskar som har personlighet, det trodde jag inte om dom förlåt men min världsbild är ännu liten!

... sa...

Jag hade en gång en guldfisk som käkade små små bitar Marabou Mjölkchoklad! Och man fick klia den på sidan, det tyckte den var mysigt! Så ja, din guldfisk är helt normal!

Anonym sa...

Att den naffsar i fingertoppen är fullt normalt, den tror du är mat. Det andra betvivlar jag nog är ens i närheten av normalt. Men normalt är ju inte heller alltid kul? Du kanske borde prova med att försöka dressera den.. till att göra fler "konster".. ?