söndag, april 16, 2006

Ho ho!

Har ni saknat mig? Det hoppas jag, för annars tänker jag krypa in i ett hörn och tjura mig trött! Det är jag kanonbra på, tjura alltså. M a o kommentera massor nu så att jag känner mig hett efterlängtad och älskad. Det är påsk och då ska man vara snäll, så varför inte mot mig? *S*

Annars kan jag rapportera att i Trollskogen har vi haft det helt jäkla underbart! Trots att små troll fått vårfnatt och varit i luven på varandra värre än bålgetingar. Men inte ens i Paradiset var allt perfekt.

Vi har ätit gott & lagom, haft goda vänner på besök och gått BARFOTA i gräset! Med en sol som lyst varmt och välkomnande över oss. Lite lagom flitiga, sytt gardiner och sofföverdrag (för hand!), ansat lite buskar och klippt lite i äppelträden. Granarna undrade förmodligen vad vi höll på med, när vi försökte gå runt och se proffsiga ut - shit the same, vi hade kul iaf!


Funderar seriöst på att bli lyxhustru, frågan är bara om maken tänker slå till på lotto eller om jag måste byta karl för att lyckas? Vid närmare eftertanke skiter jag nog i det och håller fast vid Trollfar!

10 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Jag undrade faktiskt vart du hade tagit vägen men här är du ju!

Jag tycker Trollfar kan testa med Miljonlotteriet. Det gjorde jag och det gick ju bra (men det går inte att bli lyxhustru genom att sälja en vunnen bil - det är bara lite försmak inför vinsten på de tre miljonerna). :)

Morgondimma sa...

Äntligen!! Åhh barfota.. varför är det så kallt här, å regnigt.

Humlan sa...

Klart jag har saknat dig!
Men jag har också gjort mina små besök ut i naturen (nåja, på tomtmark...) i solen och bland påskbordets fröjder...
Men Barfota!?! Nu, blir jag avis! (...eller ska det vara impad?)

Lyxhustru låter trevligt... men jag är inte ens hustru, så jag har en bit dit...
Men har inte Trollfar någon smart affärsidé, rik moster eller lite pokerkänsla att ta till???

Anonym sa...

Barfota?? Nja, får nog anstå till ett annat, varmare tillfälle. Inom kort, förhoppningsvis.
//Barbro P

Lyckliga Grodan sa...

barfota i gräset... oj oj oj.. nu blir jag om möjligt ännu grönare..
det lät härligt..
du är saknad och efterlängtad och banne mej om du ger dig av från bloggsfären..
så.. räckte det???

Anonym sa...

Ho ho ! Visst har du varit saknad! Själv har jag pga det besvärliga isläget i skärgården fått tillbringa Påsken hemma på takterassen. Det blev alltså bara krukor och blomlådor som blev "krattade". Men det låter som du har varit full av energi som sytt gardiner osv. Men för hand???

... sa...

Klart du har varit saknad! Började nästan bli orolig! Skönt att ha dig tillbaka!
Kramelikram!

deeped sa...

*hehe* Det där att se "proffsig" ut är tungt. Antar att Stortrollet kanske är som mig och försöker öka på proffskoefficienten genom attköpa många saker med sladd? :)

Bambi sa...

Välkommen tillbaka! Skönt att Ni haft det gott!

PGW sa...

Barfota? Är du ovanligt köldtålig eller satt du i varmt fotbad resten av påsken?

Lyxhustru låter skönt. Kan nån sjasa hit en rik man tack?