måndag, augusti 06, 2007

Trollmor goes Mamma Mu!

Som den kloka person jag är tänkte jag förena nytta med nöje. Dvs leka med mina barn! Det är stärkande för gemenskapen, bra för konditionen men framförallt över jag upp mitt leksinne (ska tydligen hålla mig ung) och mitt tålamod som verkar ha tagit slut lika snabbt som H&Ms designer kollektion.

Så alltså, jag leker med mina barn. Gungar. Och ni som någon gång har läst om Mamma Mu när hon gungar kan lätt visualisera hur det såg ut. Man kan väl säga att gungan var ett antal nummer mindre än min ändalykt. Det som hängde över påminde nog om lite lätt utbankade elefantöron där det hängde och dinglade för vinden. Det har iaf lärt mig läxan;

Gunga aldrig i bikini!

Turligen nog var det bara jag och barnen i grannskapet. Annars hade nog rikslarm gått!

Gungar i godan ro. Och KADUNK! Det har jag hört förut! Allt tog liksom plötsligt slut. Repet till gungan gick av. Och jag med. Nästan iaf. Skriver just nu med vänsterhanden, pekfingervalsen. Det är synd om mig. Massor!

5 kommentarer:

Humlan sa...

Stackare! *blåser på det onda*
(eftersom jag inte riktigt har pejl på var du är, så blåser jag mot skärmen)

Cornelia sa...

Du behöver nog en stor glass och eller stt stort glas vin eller båda.

Cornelia sa...

"ett" alltså inte "stt". Jag är så slarvig

Anonym sa...

Mammau Mu är min idol, så därför måste du också vara min idol!
Hon vågar, hon trotsar alla olyckskorpar och hon vågar vara lycklig och nyfiken. Världens bästa idol!
Kram
ps. Jag hade kraschat gungan långt före dig med min tjockrumpa ;)

Batbut sa...

Tack Humlan, det har läkt
Cornelia, båda fast inte samtidigt...
Inna, wow! Det är stort. Vill Du ha autograf? *S*