tisdag, december 18, 2007

Inte på riktigt!

Egentligen borde jag inte blogga idag. För jag är så j*a trött och less. Förmodligen är det hormoner som inte har tagit jullov än i kombination med alldeles för många bollar i luften. Jag har inga problem med att jobba mycket eller länge, men när det är så många olika saker jag kastar mig emellan så snurrar huvudet i spinn. Jag behöver jullov!!!

Och när jag blir så här så vet jag att jag projicerar. En hel del. Och per automatik ställer högre krav på människor i min omgivning. Fast med åren har jag lärt mig att jag har fel och kan faktiskt hålla käft ibland. Idag var det dock nära... mycket nära...

Lilltrollet hamnar i konflikt med en tjej i sin klass, precis när jag kommer för att hämta. Jag försöker reda ut det, frågar (mycket pedagogiskt tycker jag) båda två vad som hände och om det var något de tycker de kunde gjort annorlunda för att undvika det hela. Lilltrollet svarar medan hennes kamrat intar total tystnad. Två tjejer (riktiga små besserwisser damer, som ofta uppviglar de andra) lägger sig i diskussionen och lägger hela skulden på Lilltrollet. Till slut säger jag åt dem på skarpen att de inte har med diskussionen att göra, jag har inte frågat dem och att det inte är reko att gadda ihop sig 3 mot en. Biter dock inte på de här damerna så jag pekar med hela handen, säger att "håller ni inte snattran så gå härifrån".

Ger mig på nytt på att försöka få kamraten att prata, men hon vägrar. Tittar åt ett annat håll, säger inte halvsju och låtsas som om det regnar. Efter en kvart ger jag upp, säger (väldigt barnsligt) "kom nu Lilltrollet så går vi, för Din kompis tycker tydligen att det är roligare att vara ovän än kompis". Ja, jag vet. Otroligt omoget, men just då hade jag mest av allt lust att skaka liv i tjejen! Till saken hör att den här kompisen pucklade på lilltrollet, vilket jag inte sa något om eftersom Lilltrollet hade provocerat henne genom sitt uppförande. Men när hon bara ignorerar mig, en liten sjuåring?!?!? Snacka om frustrerande.

Mitt humör var inte heller det bästa från början. Mina nätter är tuffa nu..... I förrgår försökte jag få ut en krokodil som fastnat i vårt badkar och inatt räddade jag en älg från att drunkna i vår pool! Undrar vad de här drömmarna egentligen symobliserar? Om nu någon har en teori så please, do not tell me för det kan aldrig vara positivt.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Innehållet i Dina drömmar är nog positiva å sätt o vis. Vatten står för känslor. Det är väl nåt som hotar rinna över kanske...

Krokodilen och älgen... kan inte det vara en Trollmor ?

... sa...

Jag tror att krokodilen känner sig instängd och älgen känner sig kvävd och vill ha luft....skitenkelt m.a.o
Hälsningar Mrs Dr Phil ehrm...