söndag, december 16, 2007

Tålamod trollmor, tålamod!

Lilltrollet: Mamma, vill Du ha en kola?
Trollmor: Nej tack gumman, det är bra.
Lilltrollet: Mamma, ska jag hämta en pepparkaka till Dig?
Trollmor: Nej tack vännen, jag vill inte ha.
Lilltrollet: Mamma, ska jag hämta vatten till Dig?
Trollmor: Nej tack hjärtat, jag vill inte ha något.
Lilltrollet: Mamma, ska jag hämta något att äta åt Dig?
Trollmor: Nej tack goding, jag vill inte ha något.

Lilltrollet: Mamma, ska jag hämta lite godis åt Dig då?
Trollmor: Nej tack, det är bra

Lilltrollet: Vill Du ha ett äpple då mamma?
Trollmor: Nej tack, inget äpple. Ingenting tack

Lilltrollet: Mamma, ska jag hämta kaffe åt Dig?
Trollmor: Nej, jag vill inte ha något!

Lilltrollet: Men mamma! Du har ju sagt att man ska säga "nej tack"

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Fniss....undrar just om det hade hjälpt att du sa det. Hon verkade helt inställd på att hon minsann SKULLE hämta nåt åt sin lilla mamma! ;-)

... sa...

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh
*skrattar*