fredag, januari 18, 2008

Fredagsmys...

Mellantrollet har rymt staden med Trollfar, och tillbringar en soft helg ute i Trollskogen. Själv är jag kvar i den stora staden med litet troll som har en kompis här för "sleep over". I väntan på fredagens stora evenemang, Let's dance med obligatoriskt fredagsmys, så har vi knöat i oss pizza.

Samt att Trollmor har bevistat det spektakulära evenemanget "Trollen danser", där två glittriga damer fullkletade med teatersmink har delgett mig sin egen version av Cavrålas "Evighet". Och just så kändes det... som en evighet... för det tog aldrig slut!

De första 3-4 minutrarna av barnens uppträdande är alltid charmigt och lite underhållande, men när samma sång går på repeat för sjuttioelfte gången börjar nerverna lägga sig på utsidan. Lägger man sedan på två sockerspeedade sjuåringar till detta så får ni kanske en viss känsla för hur min fredag sett ut so far.

Om jag måste välja mellan att tygla en utsvulten bengalisk tiger eller att coola ned sockerstinna ungtroll tror jag att jag skulle lyckas klart bäst med det försnämnda!

Men en sak är säker, om Lilltrollet vaknar lika tidigt som i morsen (klockan 04.15) så lär hon få tillbringa morgonen i karantän. I klädkammaren!


ps: Vän av ordning behöver inte ringa vare sig barnombudsmannen eller soc. Jag lovar, jag ska inte låsa in henne i klädkammaren. Jag bara sa så *S*

2 kommentarer:

Humlan sa...

...eller så kryper du in i klädkammaren, med öronproppar.

Tankevågor sa...

Ha ha ...vet du jag tror man måste försöka vidga deras repertoar av låtar!! DET har jag tänkt många gånger när man får lyssna på deras inövade underhållning och man blir ju lite trött på Cara cara mia osv hela tiden. Men hur GÖR man för att få dem att sjunga Nora Jones och Eva Cassidy??? ;))