tisdag, maj 06, 2008

Reflektioner...

Inser att jag ska nog fasiken kratta löv hela sommaren. Inte för att det är roligt, men om jag betänker hur mina lår och överarmar känns idag efter helgens insats, så kommer jag se ut som värsta muskelberget efter sommaren! Fast det kanske är bäst att ligga lågt med den här insikten, för annars lär jag få en del att leva upp till. Så please, säg inget till någon.

Igår på bussen hem såg jag en otroligt söt tjej i tonåren. Piffad som värsta donnan, vilket iofs jag tyckte var onödigt då hon var naturligt vacker i sig själv. Å andra sidan kommer jag ihåg hur det var i den åldern, att gå ut osminkad var fasiken värre än att streaka på tunnelbanan (och nej, det har jag inte gjort. Inte än iaf).

Hur som, hon var perfekt sminkad. I ansiktet. Sedan dyker en kritvit hals upp och det såg ut som om hon hade en mask på sig. Såg så mysko ut att jag kunde inte låta bli att snegla på henne. Hade hon missat det eller är det ett nytt mode? I vilket fall som helst undrade hon säkert vem den där gamla tanten var som satt och glodde i smyg. Det var jag! Och det var inte elaka blickar utan mer av förundran. Vi skyller på min höga ålder, är det okej?

I övrigt kan jag informera om att det inte är så bra att ställa grön duschkräm bredvid Listerine (grönt munskölj). Förutom att duschkrämen inte biter på tandtroll så smakar den för hemskt!

Inga kommentarer: