tisdag, september 09, 2008

Kunde själv!

Skam den som ger sig! Jag löste det hela med bannern. Och när jag ändå är inne på det temat;

Lyssna! Ljuden är autentiska, otroligt gripande och obehagliga. De tystnar först när jag nått målet. Visst är det högt satt, hur i helsicke ska jag lyckas få ihop 5000:- genom mina läsare? Ingen aning, men det är inte det viktiga. Det viktiga är varenda liten krona.

En femtiolapp här och en femtiolapp där kan rädda livet på en ung flicka som blivit brutalt våldtagen, ett barn som saknar medicin osv. En femtiolapp! Mindre än vad de flesta av oss lägger på en lunch. Eller avstå från på chips eller två till helgen. Det är vad jag sparat in genom att inte snusa sedan i söndags (och ja, jag har bidragit med den besparingen. Nästa kommer om 2 dgr).

Lyssna på ljuden. Kan det vara värt att avstå från något för att minska dem? Kanske t o m att vi kan komma så långt att de tystnar helt. Om inte i verkliga livet så iaf här på min blogg. För nu....

2 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Så. Nu har jag också bidragit till att försöka få tyst på eländet.

Batbut sa...

Tackar och bugar åt LuG vägnar!