tisdag, april 14, 2009

Long time no see...

Nu så har jag spretat runt ute i spenaten i över en vecka. Och ja, jag har klarat av det utan att slipa möbler, måla hus och plantera blommor som hysteriskt. Läst, sovit och stickat en hel del. Dock var de små trollen som ystra kalvar på grönbete, vilket ledde till en del smärre konflikter. Jag har klart tvivlat på min förmåga som lugn och förstående förälder... Har väl höjt rösten ett antal gånger och även hasplat ur mig mindre välbetänkta haranger.

Märker att mitt tålamod är nere i bottenläge och det är inte helt lätt för de små trollen att ta (och inte helt enkelt för det större trollet heller, trollmor ska alltid vara pigg och glad tydligen *s*). Däremot tycker jag, och ni får gärna rätta mig om jag har fel, att de nu börjar bli såpass "stora" att de måste klara av om jag är inte helt hundra och visa viss hänsyn för det. Eller är det att ställa för stora krav? Jag brukar, utan att ge dem alltför komplicerade förklaringar, säga något som att "jag är inte helt pigg idag, för det har varit en del strul på jobbet så jag klarar inte bråk". Å andra sidan verkar det som om det fungerar som en bra tändvätska så förmodligen gör jag fel iaf.

Hur som, vi överlevde och vi hade även en hel del mysiga sköna stunder i solen. Och en sjujäkla massor med löv blev krattade. Vet ni hur mycket löv det ryms på 3000 kvm tomt? Som är översållad med björkar, som är nog så vackra när de står i blom men fy bövelen för vad löv de alstrar av sig. Fungerar det med sterilisering månne?

Funderar skarpt på att belöna de små trollen med ex.vis 10 öre per upplockad löv. De torde kunna göra sig en förmögenhet på kuppen.....

Är i bättre balans, men tänker försöka fortsätta vara snäll mot mig själv. Försöka låta alla "måsten" ta lite tid och prioritera skarpt. Det är högsäsong arbetsmässigt, och slår man på ett 10 års kalas på det samt iordningsställande av den nya lokalen så räcker det för att få mig upp i varv.

Btw, någon som har några skrivbord till övers? De e bara och ringe....

1 kommentar:

Kimmi sa...

Kan Loppan fatta så kan dina. Loppan blir 5 i maj. :-)
Skönt att höra att du överlevt en vecka i vildmarken utan vare sig färg i mungipan eller gipsade lemmar.
Kramen