söndag, april 19, 2009

Pyjamasparty...

Mellantrollet fyller 10 och det är hur stort som helst (precis som alla andra födelsedagar i de små trollens liv...). Det är bäst att de passar på att njuta nu, det kommer en dag när födelsedagarna är mindre roliga och man önskar att klockan gick baklänges *s*.

Det blir födelsedagskalas med tjejerna i klassen. Fast numera är det inte kalas, det är barnsligt. Å andra sidan vill Mellantrollet inte heller ha party med dans, för som hon sa - "jag känner mig inte riktigt mogen för sånt än". Det tar jag tacksamt emot, ser inte fram emot att ha party med ett gäng sjövilda ungar som proppar akvariet fullt med popcorn och sprutar läsk på plasman.

Så då blev det pyjamasparty. Med 8 små stora tjejer.

Problemet är dock att jag har noll fantasi. Vad i helsicke skall jag aktivera dem med? Försökte med att göra glassmycken, Mellantrollet tvärvägrade. Baka, nej tack. Måla tavlor, icke sa Nicke. Köra skönhetssalong, för jobbigt enligt den stora lilla damen. Charader, är alldeles för töntigt.

Och sedan tog min fantasi slut.... Hilfe... please.....

4 kommentarer:

desiree sa...

Jag har visserligen bara erfarenhet av killar, men hämtpizza o film brukar alltid gå hem.

Ilva sa...

men varför aktivera dem alls?? De är gamla nog att hitta på och veta vad de ska göra!

mossfolk sa...

För mig är pyamasparty att äta, ha kul och titta på film. Mys med kamraterna. En vuxen på... replängds avstånd ;)
Kanske kan de exempelvis äta tacos som de själva hjälpts åt att göra, med bara liiite övervakning av trollmor.

Men om du vill ha någon aktivitet är sammarbetsövningar aldrig fel och ett av de populäraste inslagen på såväl ridläger som ungdomskvällar. Det funkar i alla åldrar, alla är med och det är utan tvekan skrattframkallande. (fast man kan förstås kalla det för något annat)
Eller ha någon form av femkamp med roliga icke-sportiga grenar eller måla naglar eller göra frissyrer och ta kort.
Fast jag tror fortfarande mest på det översta.
Hoppas oavsett att hon får ett toppenkal... f´låt pyamasparty!
(oops, långt blev det)

Kimmi sa...

Alla andra har knyckt mina tips här så jag får hålla snattran för en gångs skull....
Känns ovant....
Gillar det inte....
Alls....