tisdag, februari 06, 2007

Fyrkantiga ögon

Har jag lyckats införskaffa. Genom ett idogt TV tittande. Jag är ingen TV freak, men idag har jag nog fasiken sett allt från Dr Phil till Extreme Makeover. Tycker inte att jag fått så mycket lärdom i mig, men en del saker har jag fått insikt i:

1. Jag är glad att jag inte är född i USA. Det är inte riktigt mitt stuk
2. Jag skulle aldrig i hela mitt liv fläka ut mitt liv på det sättet i TV, oavsett hur många dollares jag blev erbjuden
3. Jag skulle aldrig i hela helvetet operera mig till skönhet i den utsträckning som de gör i Extreme Makeover. Jag får ont i kroppen bara jag tänker på det.
4. Jag gör helt fel när jag pussas. Tydligen ska man fokusera på de 3 P:na: position, plutning och prestanda. Och jag som alltid har trott att det bara var att tuta och köra. Gå på känsla liksom. Efter att ha skådat dagens program så är jag expert. Behöver ni hjälp -ring Trollmor!

Och vadan denna TV tittar dag då? De små trollens förkylningsbaciller har slutligen knäckt trollmor, så jag har antagit horisontal läge. Har lyckats hitta ett sätt så jag kan sticka när jag ligger... iaf ponschos.

Nu återgår jag till mitt plattläge och väntar på my man, Mr Woodshimself. Tror t o m jag ska borsta gaddarna innan, om han nu skulle vilja testa de tre P:na!

Inga kommentarer: