onsdag, februari 28, 2007

Morning has broken

Men inte jag. Broken alltså. Alla delar är intakta so far, förutom minpå rygg som numera tillbringar sina dagar i 90 graders vinkel.

Att inga vitala delar är brutna kan bero på att jag var internerad hela gårdagen. Inte av fri vilja och ej heller pga några elakartade baselusker. Nej då, inget mer dramatiskt än ett mellantroll som tvärvägrade att överhuvudtaget titta snön. Än mindre gå ut i den. Hennes själ behövde en dos mammamys, så vi tillbringade dagen med att spela en egenhändigt komponerad variant av Alfapet och avslutade med ett gäng "Finns i sjön". Behöver jag nämna att jag förlorade? Vad gör man inte för att stärka sitt barns självkänsla?

Skidåkning låg långt borta i hennes värld. Samtidigt som en del av henne var besviken på sig själv, att hon gav upp. Försökte peppa henne att komma dithän att hon skulle bestämma det HON ville för sin egen skull. Inte för vad någon annan skulle tycka. Och efter en stund kom hon på att hon nog skulle prova iaf. Men inte skidskola.

Så curlande Trollmor fixar privatlärare (vilket inte rymdes i budgeten) och fick en sen eftermiddagstid. Nästan inget folk i backen och en tålmodig tjej gjorde att Mellantrollet kom hem med lysande ögon och stort leende. "Mamma, jag ska alltid åka skidor. Jag älskar det!" I eftermiddag väntas ny lektion och avslutas med after ski. Dock en alkoholfri variant då den övre åldersgränsen ligger på 10 år. Trollmor platsar alltså inte in.

Jag får väl ägna mig åt att göra snölyktor under tiden. Och så till mitt obligatoriska gnäll: JAG VILL OCKSÅ ÅKA SKIDOR! Förbaskade j*a knä. Undrar om mitt undermedvetna också är sugen på skidåkninng? Inatt drömde jag att jag jobbade som skidlärare. Och att jag skulle lära en sumabrottare att åka. I drömmen plogade jag nedför Olympiabacken med sumabrottaren åkandes bakom mig, med armarna om min midja. Jag var lätt trött när jag vaknade kan jag säga... Och grym träningsvärk i låren. Gills det som träning?

C U folks. Nu ska vi lira Alfapet och äta glasstrutar framför brasan

6 kommentarer:

... sa...

Jag hade oxå haft ont i ryggen om jag kånkat på en sumobrottare hela natten.

Kan du inte drömma om ngt läckert???

Anonym sa...

Din troll påminner om minstningen, Hanna som vägrade åka slalom de två första säsongerna till fjälls. Hon satt hellre i snögropen, fikade, drack, åt och lekte med våra hår! Jag satt ju och solade, läste böcker men de sista gångerna har jag åkt av kilon i bantningssyfte:-) Alfaphet låter gott tycker jag.

The Female Dinousaur sa...

Man kan ha kul i fjällen utan att åka skidor. Det är inte varje vecka man får en hel vecka med familjen, så här mitt i vintern. Njut. Var du än befinner dig. Kramar!
Och passa dig för sumobrottarna. Att ha en sån hängande i bakhasorna kan vara skadligt på många vis.

Cornelia sa...

FAn vad du är bra med ditt mellantroll, Hon kommer tacka dej en dag när hon blir äldre.

Trollmor sa...

Hej! jag gillar din blogg skarpt känner igen mycket.hm
Har länkat dej hoppas att det är ok!

Batbut sa...

Kimmi, det kanske finns läckra sumobrottare?
A-M, vi får se till att sammanföra våra avfällinga. Så kan Du och jag lira Alfapet
Cornelia - vi får hoppas det...
Trollmor, tackar och bugar. Du får absolut gärna länka.
Biggis, efter en hel vecka med familjen är det många som behöver en hel vecka utan...*s* Fast inte jag dock, vi hade det mysigt