söndag, februari 18, 2007

Scary...

Ni som följt bloggen ett tag vet att jag då och då snear ut på någon reklam. Jag tycker generellt att nivån på TV reklamen är låg och taffligt gjord (nu lär väl en och annan gå i taget). En klar underskattning av människors intelligens ibland. Just nu retar jag mig på shamporeklamen. Är det någon som seriöst tror att livet blir underbart bara för att håret smörs in med vaselin och sedan slängs med som värsta fläkt i helvetet? Lite jobbigt dock att all dylik reklam ser i princip ser likadan ut. Och eftersom jag har som regel att bojkotta produkter vars reklam jag inte gillar så får jag nog snart tvätta håret med såpa! Hellre det....


Sedan måste jag bara fråga... även om det kanske är lite elakt.... Men....

Är det någon mer än jag som tycker att Pernilla W i sitt nya bruna hår och lysande ögon ser ut som Ödlegeneralskan i serien V?

11 kommentarer:

Ilva sa...

ge mig en länk till nåt med Pernilla så jag kan kolla in! För Ödlegeneralskan kommer jag minsann ihåg...

deeped sa...

PW har alltid sätt lätt reptillik ut.

PGW sa...

HA! Jag visste jag kände igen henne någonstans ifrån!! :-)

Lyckliga Grodan sa...

min dotter..
hon kommenterade genast den lilla äppelkäcka människans äckliga ögon..

Anonym sa...

Haha, där satte du huvudet på spiken(eller hur man nu säger...)

Anonym sa...

Ja, just det jag funderade vem hon var lik... *s*

Humlan sa...

Aha! Var det henne hon liknar.

Jag retar mig på viss reklam så att jag byter kanal eller stänger av ljudet och går ut ur rummet. Detta gör att jag inte ser resten av reklamen och ofta missar (del av) programmet jag skulle se. Kanske något för reklammakarna och tevekanalerna att tänka på... (Jag utgår ifrån att dom läser här för att ta del av dina klokheter.)

Anonym sa...

Haha! PGW hade redan skrivit det jag tänkte skriva *ASG*

Ilva sa...

Tack för länken! And O YES hon är ju tvillingsyster till'na!

Vi på Kantarellen sa...

Jösses, har du också skrivit om det.

Anonym sa...

Ang schamporeklamen: Ja, min 18 åriga dotter tror att livet/håret blir bättre om man använder speciella produkter. Hon blev grymt förvånad när jag föklarade att det bara är båg för att sälja grejor!!!!"Morskan"