lördag, september 08, 2007

Bonjour!

Idag ska jag nog praktisera som Ringaren i Nõtre Dames. Mina likheter med Quasimodo är slående;

- håret står åt alla håll
- ögonen smala som springor
- blicken förvirrad
- högerbenet släpar betänkligt
- iförd en stor svepande morgonrock
- ryggen har intagit formen av ett uppåtnedvänt U
- rösten är skrovlig
- humöret är ...inte på topp kan vi väl nöja oss med.

Sedan undrar jag varför det heter GOD morgon, GOOD morning, BONjour, BUENOS dias GUTEN morgon osv? Vem har sagt att morgonen är GOD???????? Not me!

3 kommentarer:

Humlan sa...

Jag skulle dra mig en stund i morse... vaknade 4 timmar senare... oups

Klimakteriehäxan sa...

Törs man bara smyga in ett v-ä-l-d-i-g-t litet "gomorron" med föroppningen om att det blir bara bättre ju längre dagen lider?

Anonym sa...

Det är för att man önskar varandra en god morgon!
Så nu önskar jag dig en god morgon eller i alla fall en god övermorgon ;-)