fredag, september 07, 2007

Kundtjänst???

Välkommen till Telenors kundservice du pratar med XX. Var vänlig uppge ditt mobilnummer, namn och ärende.
Hej, det gäller 2 mobilnr: 1234567 samt 89101112 - Batbut för företaget BLuff och Båg. Det sistnämnda nr är uppsagt och ersatt av det förstnämnda Jag har fått påminnelse för det sistnämnda abbonemanget för en faktura avseende juli. Det nya abbonemanget beställde jag i början av juni, men ni skickade USB minnet fel och jag fick det inte förrän i slutet av juli. Då skicakdes det första tillbaka tillsammans med ett brev där jag förklarade att jag inte fått det i tid för att kunna säga upp juli månad
Har inte hört något och inte heller fått ngn faktura, men däremot en påminnelse. Vad ska jag göra?
Hur menar du att du har sagt upp abonnemanget?
Jag har sagt upp det dels brevledes i slutet av juli MEN när jag beställde det nya abbonemanget var det under förutsättninga av att jag skulle ha det i början av juli vilket tjejen i telefon sa skulle fungera
Jag kan inte se att vi har fått in någon uppsägning av det abonnemanget
PC kortet postades den 25 juli till er enligt den adress jag fick av er kundtjänst... och jag frågade om jag inte skulle lämna in det i butik för att det inte skulle försvinna. Det behövdes INTE enligt henne.
Frågade även om jag skulle skicka rek, vilket inte heller behövdes eftersom man måste ha mobilnr och kod för att kunna aktivera det
När jag beställde PC kort första gången fungerade inte det varför jag fick skicka det i retur och även det kom inte heller fram till er....

Vår adress är: Telenor Sverige AB, 371 80 Karlskrona.
Och det är dit det är skickat, men eftersom jag skickat innan och det heller inte fungerat så misstänker jag att problemet ligger hos er. Jag gjorde exakt som er kundtjänst sa och mer än så kan jag inte göra
Jag har heller inte fått några fakturor avseende det abbonemanget sedan den som avsåg perioden fram till 5 juli...
Har du tilgång till en fax?
N
ej, tyvärr inte idag.
Du har betalt fakturan med fasta avgifter till den 5 augusti?
Stämmer adressen ?
Nej, jag har betalat fakturan fram till den 5:e augusti
Ja, den stämmer
Sorry, skrev fel - jag har betalat fakturan som avser perioden fram till den 5:e juli
Ok, men det har kommit in betalning för fakturan med fasta avgifter för den 5 juli - 4 augusti
Okej, sorry. Då såg jag fel, men vad är det jag har fått påminnelse för? Och som jag skrev innan - egentligen är jag mkt emot att jag ska betala för den perioden med tanke på att ni skickade USB till fel adress. Vid beställningen bad jag att få det skickat till sommaradressen...
Så dels har jag betalat 574:- för ngt jag inte borde ha fått, nu vill ni även att jag ska betala 574:- för ngt jag sagt upp?
Vi kan endast skicka terminalerna till företagets registrerade adress, pga bedrägeririsken
Då borde jag å andra sidan ha blivit upplyst om det
Ja
Så vad gör jag? Ska jag glatt betala 1000.- för ngt jag inte vill ha???
Jag kan tänka mig att ta bort fakturan, men de behöver du skicka in en uppsägning av abonnemanget
Men det har jag ju gjort! Tillsammans med abbonemanget. Var exakt samma historia när jag sa upp ett mobilabb för några år sedan. Fick skicka in uppsägningen 4 ggr!!
Det har inte kommit in någon uppsägning
Det är postat och jag har kopia. Och historiskt sett så brukar det här problemet dyka upp hos er..... Så frågan är; vad gör jag?
Förra gången postade jag, mailade och skickade per fax men den försvann ändå! Tilll slut tog min kompis som jobbar hos er med sig den och gav den i handen till rätt person. Först då fugnerade det
För att avsluta abonnemanget behöver du skicka in en uppsägning, via brev eller fax
Se min kommentar ovan!
Utan en uppsägning kommer inte abonnemanget att avslutas
Men hallå!!! Såg Du inte vad jag skrev ovan, hur ska jag få det att fungera. Jag har ju skickat in den! Vad är det som säger att det fungerar om jag skickar in den den här gången då? Varför kan inte detta räknas som en uppsägning?
Eftersom jag inte får din underskrift
Och vad är det som säger att det inte blir samma historia som sist; flera uppsägelser per telefon och per fax, men först när den fysiskt lämnades till ert kontor i Stockholm så fungerade det . Säg bara vart jag ska faxa det på måndag så kommer det en uppsägning. Men blir det något som helst problem efter det så kommer jag garanterat säga upp alla mina abbonemang.
Vårt faxnummer är: 0455-xxxxxx
Vad händer sedan med den här fakturan som jag fåt tpåminnelse om; 123456789?
Den plockas bort
Okej, då får jag väl hoppas att det fungerar den här gången. Men jag måste dock säga att ngn nöjd kund är jag inte!
Ok, vill du göra på något annat sätt?
Eftersom det enligt Dig tydligen inte fungerar så är jag ju tvungen... Annars anser jag att jag 1. har sagt upp per den 25:e juli och 2. att jag borde egentligen ha kompenserats för den extra månad jag fick betala pga att ni skickade USBt till fel adress
Vad har du betalt för den månaden?
Jag har betalat 574:-
När då? Inte på det nya abonnemanget
Det nya abbonemanget var 3 månader kostnadsfritt, dock längst t o m slutet av augusti så det är ingen faktura skickad för det
Ja, det stämmer, det är därför jag undrar var du får 574 kr ifrån
Du skrev ju själv att det var betalat för perioden 5 juli - 5 augusti 574:-. En period jag inte skulle ha haft OM USBt hade skickats till rätt adress....
Ok, då är jag med på hur du menar
Det var en stund sedan jag hörde av dig, är du fortfarande kvar?
jag är kvar, jag trodde Du skulle återkomma ang min senaste kommentar. Men vet Du vad, nu vill jag "fira fredag" så jag gör som så:
1. Faxar uppsägning på måndag
2. Ni "nollar" faktura 123456789
Så fortsätter jag att vara kund till dess att mina avtal löper ut

Ok, då säger vi så
Nöjd är jag inte, jag tycker det alltid är en hel massa strul. Men som sagt, jag är kvar till avtalen löper ut.
Trevlig helg !


Måste säga att jag blev helt matt.... och trött..... Jag har tagit bort alla tider för det blev långt ändå...

4 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

OJ så trött jag blev - trevlig helg!

Humlan sa...

Ibland är jag full av beundran över ditt tålamod... idag är en sådan dag!

mossfolk sa...

Usch, det var ungefär så det lät när jag skulle säga upp mitt tele2 abonnemang. Sedan fick jag påminnelseavgift hem varannan månad ett helt år efteråt. Aldrig mer tele2 bestämde jag som blir alldeles upprörd bara av att skriva om det :)

Anonym sa...

Ojoj, jag förstår precis vad du menar. Jag har telenor på mobilabonnemanget, och jag har haft så mycket strul med kundtjänst som påstår att man inte har betalat osv. Det har ofta känts som att kundtjänst själva inte kan tänka, utan dom har några inövade fraser som dom använder till alla frågor och klagomål. Jag fick betala flera räkningar 2 ggr, och sen när jag fick nästa räkning, då var den på 0 kr. Förklarning? Jag hade betalat för mycket. Nej, telenor tänker jag springa så långt ifrån som möjligt när mitt abonnemang är slut!