onsdag, november 14, 2007

Vailare....

Det sägs att det är nyttigt att dansa. Man ska tydligen bli glad och pigg, kroppen ska bli som ung på nytt. För typ hundra år sedan dansade jag jämt. Gärna sent, sent på natten till hög musik med en bas som dunkade ut i fingerspetsarna. Oftast såg jag ut som en dränkt afghanhund när jag stapplandes tog mig hem fram på småtimmarna, öm i fötterna men glad i själen. Fast det var för typ 1 man och 2 barn sedan. Numera dansar jag egentligen bara 2 ggr per år; Små Grodorna på midsommar och Dansa runt i ring vid julen. Dock blir jag nästan lika svettigt av det, men det är förmodligen åldersrelaterat.

Igår dansade jag! En väninna fyllde jämt och hennes present bestod i en timmas Salsaträning, med privatlärare. Dock däckade hon efter ett tag och behövde paus, så vi andra fick överge vår plats som panelhönor och ta oss en tur med den Kubafödde läraren. Mjuk i kroppen som en överkokt spagetti var han, själv var jag lite mer al dente men hakade på hyffsat bra tyckte jag. Trixet var att inte tänka på hur jag skulle göra, utan bara glida med i dansen. Jag tyckte det gick riktigt bra, vi snurrade och virvlade runt så det stod härliga till.

Då tvärnitar han, tittar mig stint i ögonen och säger "Det är jag som är mannen, jag för!"

På något sätt kändes det lite symptomatiskt för mig..... Men säg inget till Trollfar!

8 kommentarer:

PGW sa...

Äsch, det enda vettiga svaret på det är ju "GÖR det då!" ;-)

Anonym sa...

på etage va? ;)

Humlan sa...

PGW har svaret!

Della sa...

Ha ha! Håller med PGW.

Tankevågor sa...

PGW har talat för mig också! :-)

Anonym sa...

Uppenbarligen klarade herr salsalärare inte av att föra starka kvinnor. Lite symtomatiskt för dagens herrar överhuvudtaget, skulle jag vilja säga... Hehe. Du kunde ju ha dragit fram silvertejpen och fört er närmare varandra och gjort er mer samspelta...

... sa...

Åhhhhh...min första tanka var just...Åååååh....men efter att ha läst PGW's kommntar så är jag nog lite böjd att hålla med.
*fniss*

Batbut sa...

PGW, hur säger man det på spanska?
Anna, nopi.. det var i huvudstaden. Jag tror jag inte platsar på Etage längre :-)
Humlan, Della och L-girl - PGW är klok hon
G-mamma, jag skulle surrat in honom i silvertejp och gett honom en resa han sent skulle glömma.
Kimmi, Du ska alltid hålla med MIG!