måndag, december 28, 2009

Morgonstund ....

har guld i mun sägs det, men fan trot! Igår hade båda trollen övernattning, Lilltrollet hemma hos en kompis och Mellantrollet hade kompis här.

Skönt tänkte Trollfar och jag, en tidig kväll med en bra film och kanske en godnattpuss i lugn & ro.

Mellantrollet & kompisen ligger i sängen och kollar video, så vi kryper tidigt till kojs.

Klockan 23.30 ringer busringer Lilltrollet och beställer pizza. Inte kul!

Klockan 01.00 säger jag åt Mellantrollet att stänga av videon.

Klockan 03.00 snarkar Trollfar så att jag tror att en jumbojet landat i sängen bredvid.

Klockan 05.00 är Trollfar uppe och säger till Mellantrollet att vara tyst & gå till sängs.

Klockan 07.30 ringer Lilltrollet och vill ha frukost! Fast hon inte är hemma

Klockan 08.00 går Trollfar till jobbet. Trollmor tänkte somna om.

Klockan 08.30 ringer Lilltrollet och är fortfarande hungrig.

Klockan 09.00 ringer Lilltrollet och har ont i huvudet.

Klockan 09.30 ringer släkting som vill säga god fortsättning.

Sedan gav jag upp. Jag får sova i nästa liv....

Avslutningsvis kan jag säga att nästa övernattning ligger låååååååååånt borta, om man inte räknar med min egen - på ett ljudisolerat lyxhotell!

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Oj! Tänkte precis det du skrev att du och trollfar skulle ju behöva en övernattning på hotell och få sova.
Ni kan väl se till att BÅDA trollungarna sover över hos kompisar samtidigt och boka nåt?

....men det var visst lite kul med den där busringningen... ;-)

miss a sa...

Kul??? Njae..inte direkt :-)

Batbut sa...

Oj då, inloggad som dottern... fel av mig