tisdag, januari 06, 2009

Värmen efter frosten

Jag tror jag skall byta namn. Jag funderar skarpt på Old Lizzard eller Snödrottningen, vilket tycker ni passar bäst?

Som mitt förstnämnda nya namn antyder är jag totalt okompatibel med kyla, varför jag finner det högst opassande att just våra element skall uppsöka de sälla jaktmarkerna när termometern envist strävar ned i det blå gyttret.

Hur som, efter att alla troll fått ett totalt frispel (alla utom jag som var lugnet själv) fick jag nog. Tog en liten time out och rymde till ateljén i några timmar. Lite kreativitet brukar lätta på trycket, och så även denna gång.

Lite lättad tog jag mig hemåt igen, i from förhoppning om att både humör och värme skulle återvänt.

Och vad skådar mitt norra öga? Jo tack, lite halvljumma element och troll som både kroppsligen samt andligen var något upptinade.

Hoppet om en trevlig kväll finns fortfarande, nu när middagen är imundigad och ett fat med nybakade cocoskakor har länsats.

Kanske en liten familjefight med Wii kontrollen i högsta hugg kan återställa kaoset?

Inga kommentarer: