torsdag, januari 22, 2009

I karantän

Mellantrollet däckade först, en vecka med 40 graders feber som nu är nere i normal nivå. Hostar dock så att hon kräks. Inte så kul!

Sedan däckade undertecknad i tisdags. Visserligen med den modesta febern om 38 grader, men jag blir otroligt däckad för minsta lilla feber då min normala temperatur ligger närmare 36.

Inatt var det Lilltrollet som slängde in handduken, kom in mitt i natten och klockade veckans rekord på 39,8.

Trollfar är än så länge på benen, men det är nog bara en tidsfråga.

I de här lägena är det inte bra att vara egenföretagare. Jobbet blir inte gjort, deadline som finns missar jag stort och det lär förmodligen bli en del förseningsavgifter. Men what the heck, det är "bara" pengar. Nu gäller det att få familjen på fötter.

I väntan på det så blir det tv tittande. Så mycket att jag kräks. För fy attans vad skit de visar på dumburken... och jag tittar. På bl a Paradise Hotel (amerikansk version), Top Model, Miami Inc, Rock my world och allt vad de heter. Jag har nog tittat på varenda dokusåpa som existerar. Känner hur min fördumning ökar radikalt, IQ är nere på minusnivå snart så om ni inte känner igen min blogg framledes har ni förklaringen i detta överkonsumerande.

Nu kryper jag tillbaka till sängen igen. TV:n väntar....

9 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er hörni!
Själv får jag frossa AV att titta på dylik smörja...är ni säkra på vad som är hönan och ägget? ;-)

mossfolk sa...

Krya på er!!!

Tankevågor sa...

Hoppas det är starkt virke i Trollfar så han slipper det här och håller sig på benen nu när ni är sjuka allihop!!

Byt för sjutton allt TV-tittande till radio! Det finns faktiskt bra saker att lyssna på där! (ja, ja, jag ÄR radionörd jag vet det)

KRYA PÅ ER!

Mildamakter sa...

Krya på er...och lyssna på londongirl, hon har alldeles rätt ;o) *kram*

Anonym sa...

Jag hade det i helgen. Familjen i veckan. Håller verkligen med om att det finns mängder med dåliga program på TV. Fattar inte att det finns publik till allt. Men bra att sova till var de.... ;)KRYA PÅ ER!!

Maggisen sa...

Krya på er!

Jag är nog lite udda för jag ser aldrig på tv på dagarna, inte ens när jag är sjuk. Då lyssnar jag på musik eller ljudböcker eller låter bara radion gå och läser/sover.

Bloggullet sa...

Krya på er. Tyvärr gillar jag teve, dock inte en massa skräpprogram, det blir som att äta för mycket godis eller snacks. Man håller på att kräkas över skiten till slut.;0)
Kramar

Anonym sa...

Kryakryakrya på er, alla i Trollfamiljen... Kram! Och tv är mest skit, faktiskt. Överskattat trams.

Batbut sa...

Kimmi, jag orkar inte läsa och jag kan ju inte sova hela tiden. Din andra kommentar blundar jag för :-)
Karin, tack!
L-girl, med två kacklande små troll som överröstar radion?
M Makter, I know!
P-kvarnen, tv är skit men ändå bättre än ingenting
Ingela, exakt. Slumrar bra till såpoperor
Maggisen, som jag skrev till L-girl - med två små troll hemma så funkar tyvärr inte radion...
B-gullet, exakt! Gott i början, lite skämmigt så där och sedan blir det kräkkänsla. Helt rätt