fredag, mars 20, 2009

Och så SEB...

Nu när jag ändå är igång och rensar i systemet kan jag be att få meddela att jag har aldrig gillat SEB. Inte ens när jag hade dem som kunder.

Min ovilja förstärktes när min förre svåger, högt SEB höns, försökte blåsa sitt ex (och därigenom sin barn) på underhåll med motiveringen att han inte hade råd. Han hade då en månadslön på 82.000:- och exet fick 1100:- i månaden ända tills hon skrek högt på advokat.

När sedan en nära väninna till mig höll på bli svinnad på arvet efter en släktning eftersom SEB hade rått den dementa damen att ta bort förmånstagarna till Kapitalförsäkringen, så byggde det bara på mitt agg. Även där skrek man högt på advokat så löste sig det.

Hela deras image var lite hybrisaktig och inte sjuttsingen har det blivit bättre med en VD mer blonderat hår och Kalle Anka läppar. Och med det menar jag inte att en VD inte får vara snygg, parant, läcker eller vad ni vill. De får de absolut, men när de börjar se arroganta ut så blir iaf jag lite obekväm.

Och vad vill jag då säga med detta? Mer än att jag inte gillar SEB. Inget alls. Det räcker så bra så.

Inga kommentarer: