torsdag, mars 26, 2009

Sol i sinnet

Måste varit en tillfällig depp igår. Tack för stöd i mail och bloggen. Var t o m en väninna som ringde och läste lusen av mig! Jag som inte ens visste att hon läste min blogg.... Där ser man!

Förmodligen var det en fullmånedag igår, för jag var lite väl känslig. Ska nog sätta bloggförbud på mig i de lägena för jag tramsar sådant. Samtidigt som jag vet att när den där dippen kommer så är det startskottet för uppåtskjutet som kommer sedan. Och där jag känner att jag är just nu.

Energin börjar återvända och solen skiner ute. Det finns hopp om det mesta och allt löser sig.

Däremot har jag två problem just nu, ytterst värdsliga men ändock:

- jag måste sluta färga håret själv! Förra gången blev det lite rödbrunt, gårdagens experiment blev lite mer åt det orangea hållet. Inte helt snyggt så jag kan förstå ungen som sa mormor till mig (även om jag helst ville vända upp och ned på henne).

- jag måste snart investera i vårkläder och jag fullkomligen hatar att köpa kläder till mig själv. Det är så aptrist! Vore jag rik skulle jag sätta mig i provrummet och nonchigt kasta ut mig "make me beautiful, whatever the price is". Men nu är så inte fallet (framförallt inte när jag räknade ut min restskatt... huvva!) så jag får nog vackert inventera garderoben och göra en plan för vad jag behöver. Någon som vill vara personnel shopper till mig? Bara att maila ... Dock utgår inget arvode mer än en hejdlös svada av svammel, massor med (o)kloka råd och sjuka skämt. Men det är inte fy skam det inte.

Nu dritter jag i det här, nu ska här dejtas JB i full fart. Imorgon är det fredag... skönt... Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuuud vad jag skulle vilja vara din PS.....

Batbut sa...

Any time baby, jag ringer om jag blir rik....