fredag, oktober 28, 2005

Do Not list nr 2:

  1. Om rullgardinen fastnat, ryck inte hårdare. Då lossnar den
  2. Har Du anlag för migrän bör Du inte gå på Haloween party med 25 st 6-åringar
  3. Strunta inte i att besöka toan för att Du nästan är hemma. Står hissen går det åt pipsvängen!
  4. Tvinga inte på Ditt barn skor som känns trånga, iaf inte utan att kolla vilsegångna strumpor först
  5. Sätt inte cowboybootsen på fel fot. De är in i helsicke svåra att få av.
  6. Glöm inte att Du inte längre är 20. Ge fan i att gå ned i spagat utan uppvärmning.
  7. Kolla tuberna noga, tandkräm svider i ögonen
  8. Om Du ska telefonterrorisera någon, se till att Du ringer rätt nummer!
  9. Ska Du svartmåla läpparna, skaffa svart läppstift. Färgpenna är svår att få bort
  10. Ta aldrig för givet att Du är ensam på kontoret, eventuella klädjusteringar bör göras på toaletten

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag verkligen komma ihåg!
*skrattar*..Härligt..

... sa...

Var e lista nr 1????

Hoppas att inte allt i listan nr 2 hände samma dag. Jag hade dött!
Fräknar med kajal är ganska kniviga att gnugga bort på en ettårings kinder oxå kan jag berätta.

Lyckliga Grodan sa...

imponerande.. jag är dig evigt tacksam för dina do not listor.. hade tänkt prova det där med tandkrämen.. men nu ska jag inte göra det...
;-)

Batbut sa...

Kimmi´, den finns i augusti.Här är den:
http://batbutathome.blogspot.com/2005_08_01_batbutathome_archive.html

Tanten, memorera!
Mette, innan ja. Nu, nej!
Grodan, gör inte det. Inte bra!

Bloggblad sa...

HUR KOMMER JAG UPP UR SPAGATEN???? JAG ÄR DESPERAAAAT!!!!!
SVARA SNABBT!