tisdag, oktober 25, 2005

Förlorar igen!

Mellantrollet: Mamma, får jag ta lilltrollets dockskåp?
Mamma troll: Nej Du gumman, det får Du inte. Du har ett eget dockskåp.
Mellantrollet: Men mamma, hon har ju 2 stycken i sitt rum.
Mamma troll: Jo, men det ena ska vi ta ut på landet. Det är ert tillsammans.
Mellantrollet: Men om det är vårat kan jag väl få det. Jag är ju större än henne.
Mamma troll: Vissts är Du större, men det betyder inte att Du ska få det iaf. Ni har fått det ihop.
Mellantrollet: Men mamma, om man är större får man bestämma.
Mamma troll: Njae, fullt så enkelt är det inte.
Mellantrollet: Om jag inte får bestämma det så flyttar jag hemifrån.
Mamma troll: Absolut inte, för det får Du inte.
Mellantrollet: Det kan inte Du bestämma.
Mamma troll: Jo det kan jag för jag är större än Dig.
Mellantrollet: Där ser Du! Den som är större bestämmer!

I should have seen it comming!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å jag har ingen att bestämma över, fasst jag är större.

Anonym sa...

Plutta dej...

PGW sa...

Snacka om fall på eget grepp :-) Rackarns ungar till att vara snabba och smarta!

Humlan sa...

Den trollungen blir inte svaret skyldig...
Tack för att du delar med dig!

... sa...

Nope, HON föll på eget grepp, den som är större bestämmer, och den som är störst (mamma) bestämmer mest! ;-)