fredag, oktober 21, 2005

Fredag...

Och här har vi girls night! Stortrollet är ute med jobbet och vi har haft picnic på vardagsrumsgolvet. Festat loss på prinskorvsspett, revbensspjäll och mamma troll fick äta råbiff. Mums! Gäller att passa på när katten är borta.....

Nu inväntar vi Combo, så fredagsdansen kan börja. Lilltrollet tar en powernap för att hämta lite kraft. Själv lär jag behöva en hel natts lång sömn innan mina krafter återkommer.

Jag klarar inte mörkret! Jag fullständigt hatar det! Jag vill ha sol, ljus och blå himmel! Jag vet, jag är en skam för riktiga fladdermöss men det skiter jag i!

När jag blir stor ska jag bo utomlands hela långa hösten och vintern. Då ska jag bo på en solig plats, gå barfota i sanden och dricka paraplydrinkar. Så det så!

Nu kallar plikten, popcornen ska jazza loss i micron!

6 kommentarer:

Ilva sa...

i know the feeling....har ar det skrapvader o morkt med laga moln. fast varmt. later fint med rabiff o dans! poga loss!!

PGW sa...

Kan vi inte avskaffa mörkret på något vis? Det är verkligen hemskt!!

Cornelia sa...

När jag var liten och solen sken på våren stod alla mammor och lutade sig mot garageportarna med ansiktena vända mot solen medan vi lekte i parken. Nu vet jag varför.

Lyckliga Grodan sa...

vad tror du om södra jordklotet på vintern battis.. sydafrika kanske.. en liten grod- och fladdermusboning.. med goda viner.. långa promenader.. keramikugn för dig och hängmatta för grodan.. hi hi...
jag är med såklart...

Batbut sa...

Mörkret är härmed officiellt avskaffat i Batbutistan. Som å andra sidan på initiativ av Grodan har transporterats till Sydafrika. Med massor av hängmattor och keramikugn för mig. Alla välkomna!

Anonym sa...

Någon har väl mätt fel på mej,,, jag är rädd för både mörker och solen!