måndag, oktober 03, 2005

Skaderapport

Jepp, så var det fixat! Överlevt både glasskärning och slipning med alla lemmar i behåll. Visserligen 1 litet ynka skärsår i höger pekfinger, men lite svinn får man räkna med.

Och jag levde farligt, utan hockeyhjälm, stålhättor och vadderad skyddsdräkt!

Tycker det är lite roligt att gå på olika kurser, dels för kurserna men även för hur människor är på kurserna. Det blir som ett litet axplock av samhället i stort. Det finns alltid en "bäst i klassen" sort, som gärna söker lärarens uppmärksamhet och bekräftelse.

Och så en clown (gissa vem *s*) som fäller dumma kommentarer och förringar sin egen insats. Sedan har vi bästisarna, som delar på allt och gör allt lika. Dessutom har vi proffset, som verkar i det tysta, gör sin grej och bryr sig föga om andras produktion.

Nu är jag lite lätt mörbultad. Om jag någonsin blir superäckligbautamegum jätterik så ska jag ha en anställd som bara ska skära glas åt mig, när jag känner för att fusa lite. Eller knåda leran om jag vill keramika lite. Och så städa efteråt såklart! Själv ska jag bara kreera, pilutta er!

3 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

jag fattar noll av sånt därnt.. jag trodde fusing var något man höll på med i musik.. eller var det fysik..

jag har lyckats att inte slå ihjäl min dator trots att jag trixat med excelfiler.. jag lovar.. två kurser har inte hjälpt min reptilhjärna att förstå slikt.. hu jag ryser när jag tänker på det..

Gagga sa...

Härligt! Gläds med dig! Skönt att bara få GÖRA, o slippa lära ut.

Batbut sa...

Fasiken gagga, jag ska ju upp till Dig på kurs *s*. Och på hos Dig och Bosse, bli lite omhändertagen sådär *s*
Grodan, jag är en jäkel på excell! Call me anytime *s*