tisdag, juli 03, 2007

Bytt bytt...

Förra veckan var det jag som var gräsänka ute i Trollskogen. Och eftersom vädret var lite halvdant (för att inte säga pissdåligt) så blev det en del hel del inneaktiviteter såsom bakning. Och bakning. Och lite mer bakning. Och en liten explosion. Och en begravning av en elvisp. Och inköp av en ny sådan. Och den är ännu inte döpt. Funderar skarpt på Snurre, fast det kanske är fantasilöst?

Hur som, det var en lite parentes till det jag skulle komma till. Vad det nu var....... Shit the same, nu har jag deporterat trollfar ut i det gröna tillsammans med två vilda troll. Och då minsann skiner solen! Och jag jobbar! Och har glömt alla mina sköna skor ute i Trollskogen. Och jag har skavsår. Och då fick jag köpa nya skor. Och de var jättesköna. Fast de var lite för stora så jag snubblade i trappen. Och ramlade. Och gjorde illa rumpan. Btw, så är jag totalt ograciös på att ramla. Jag har inte ens vett att ta emot mig. Kadunk säger det och så ramlar alla 62 (ja, jag har gått ned) pannor i backen på ett bräde. Det är tur att de är av liksom expansiv karaktär så att de inte knäcks rakt av. Kilona alltså. Istället liksom brer de ut sig över asfalten. Vad det nu har med saken att göra?

Ja, jag är aptrött. Nej, jag är inte onykter. Men för lite sömn gör mig totalt osammanhängande även för mig själv. Note to myself: jag ska INTE titta på TV till klockan 3 inatt! Jag ska faktiskt jobba imorgon bitti... Och förresten är det bara massa med konstiga program så dags. Det listade jag ut den empiriska vägen inatt. En hel drös med mord blev det dock. Tur att jag inte är mörkrädd, för då hade jag förmodligen fått ta med mig Pottan i sängen. Och nej, det är inte en potta utan det är Pottan. Vår guldfisk. Som Lilltrollet i ett ögonblick av inspiration döpte till Pottan. Hon är inte ett dugg klokare än sin mor. Lilltrollet alltså. För Pottans mor har jag aldrig träffat. Föresten vet jag inte ens om Pottan är klok. Förmodligen inte, för då hade hon inte accepterat att bo i den där runda skålen med en diameter på 30 cm. Där alla kan se vad hon gör vareviga sekund på dygnet. Hon kan ju inte ens gå på toa ifred. Pottan alltså. Inte Lilltrollet.

Nej, nu är det bäst jag slutar. Jag börjar fasiken bli rädd för mig själv.... Men oroa er inte, imorgon är jag säkert klok igen.

Godnatt!

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Hi, det verkar precis som att sova är en väldigt bra plan ;)

Humlan sa...

Jag vaknade en sväng kl 3 i natt (förra natten alltså, kl 3 i natt har inte varit än!) och kl 5 och kl 6 och ... jag steg upp 6.30 och har haft en dag med ovanligt mycket aktiviteter. Och ändå sover jag inte än... hur klokt är det. För nu känner jag mig också aptrött och onykter trots brist på procent i glaset.

..om den inte kan heta Snurre, så kan den väl heta Sprätt, det är ju det som händer när man lyfter den ur smeten för att se om den snurrar..

Godnatt!

... sa...

"imorgon är jag säkert klok igen."

Jag hade ju inte satsat mina pengar på det ;-)
*fnissar hejdlöst*