måndag, juli 02, 2007

På't igen!

Nytt försök att lösa min fars problem. Ringer distriktssköterskan som vänligen upplyser mig att visst kan de ta hand om min far. Men då måste de ha en remiss från hans läkare i Sverige. Ringer då läkaren i Sverige, som absolut kan skriva ut en remiss. Men först måste han ha en undersökning gjord av distriktssköterskan för att kunna skriva ut remissen. Och hon å andra sidan måste ha remissen för att utföra undersökningen. Och den remissen kan alltså läkaren först skriva ut efter det att undersökningen är gjord. Men den kan å andra sidan inte göras förrän de har fått remissen.....

Är det fler än jag som tycker detta verkar vara komplicerat??????

5 kommentarer:

deeped sa...

Det är som ett skolexempel på Moment 22.

Tankevågor sa...

Jaaa! Här håller vi på att bli galna på alla turer! Alla remisser som skickas mellan läkarna ska man ju dessutom komma ihåg att begära kopior på. Det börjar bli en bok nu...

Anonym sa...

Vet du vad. Slå näven i bordet och kräv ett besök. Så jävla komplicera som de här gör det till brukar det aldrig vara. Skäms på dem!!! Här i Östergötland kan man ju åtminstone resonera med personalen."Morskan"

Batbut sa...

Deep Ed, exactamente!
Londongirl, det gäller att ha tålamod!
Morskan, jag lurade dem!....

Anonym sa...

BRA jobbat!!!"Morskan"