söndag, oktober 01, 2006

Helg sköna helg!

De gångna tjugofyra timmarna har jag:

- duschat länge utan att någon rycker i duschdrapperiet
- ätit frukost och fått ha mitt kaffe ifred
- lagat middag och enbart fått beröm för maten. Ingen sa "jag tycker inte om"
- fått vara ifred på toaletten
- sovit hela natten utan att någon sparkat mig eller "gosat" sönder mina armar
- fått läsa morgontidningen utan att förklara alla rubriker
- ligga i soffan alldeles ensam

Ja, jag är ensam hemma! Första helgen sedan eldkvarn brann. Hur skönt är inte det? Även om jag saknar dem så njuter jag. Nu ska jag måla en tavla!

9 kommentarer:

PGW sa...

Har du sålt trollen ..?

Vi på Kantarellen sa...

Att "äga" sitt hem och tid är ljuvligt!

Njut!!!!!!!

Humlan sa...

Njut!
Att sakna i lagom doser är riktigt trevligt när man vet att man snart träffas igen.

...och du, vänd inte penseln åt fel håll! (jag tänkte på dig häromdagen när jag stoppade penseln(skaftet) i mun)

Anonym sa...

Åhh så roligt att du fått lite ledigt det tyckte Filifjonkan om att höra, desto roligare att träffa små o stora troll senare. Njut av dagen

Mette sa...

Oh ska du måla! Jag funderar på att rensa ut i garderoberna. Är sur på John för han har kissat på köksgolvet. Undrar hur det hade varit med en kattfri helg??? Rena paradiset kanske?

Anonym sa...

Låter underbart! ..tills dom kommer hem! *s*

... sa...

Låter som en underbar helg! Det har du förtjänat! Oräkneliga gånger om!

Humlan: Blixten! ;-)

Bambi sa...

Låter helt underbart!

Batbut sa...

Vet ni, det var helt underbart! Och jag kan lätt göra det till en vana. Börjar mer och mer inse betydelsen av "husmorssemester"....