torsdag, oktober 05, 2006

I'm a bitch!

Insåg just att rubriken kan nog få en del att snegoogla i 180, men what the heck - det tar vi inget extra för. Tänk så generös jag är!

Jag är helt slut! Mentalt och fysiskt, snacka om att det tar på krafterna att oroa sig, försöka hålla oron i schack för att kunna komma på konstruktiva lösningar - och samtidigt jobba! Det är enormt skönt att vara egen företagare, men samtidigt sliter det. Att tänka om från den ena kunden till den andra, att hålla "to do" listan i huvudet rätt - så att rätt action hamnar hos rätt kund. Jag förflyttar mig inte bara mentalt mellan kunderna, utan även fysiskt. Och självklart är det meck ute hos alla kunder. Ska de inte starta nya bolag så ska de ombilda, byta bank eller låta folk köpa in sig, fira 10 års jubileum osv. Visserligen är jag konsult, men i kundernas ögon är jag anställd - dvs en av dem. Positivt absolut, men även det tar på krafterna.

Men det var ju inte det jag skulle säga....

Nu har jag just raderat det jag skulle säga! Insåg att det var lite väl avslöjande, inte om mig men den person det rörde. Jag kan väl istället säga som så att jag har varit otroligt provokativ mot en människa som mår dåligt. Personen ifråga har fastnat i offerkostymen i 180 och vägrar släppa den. Jag har lyssnat, stöttat och kommit med råd. Men icke sa Nicke - det sitter som berg! Så i de senaste samtalen vi haft har jag istället provocerat kraftigt. Sagt saker som "sula loss, ge fasiken i att sitta där och ömka Dig - ta tag i livet innan det springer ifrån Dig" osv. Ni vet, gamla goda klyschor *S*. Och idag var det payback time.... Jag fick nedttryck i halsen att jag inte förstår personen ifråga, att jag saknar empati och att jag provocerar mitt dåliga mående på den här personen.....

Visst kan jag bjuda på det, men det tragiska i kråksången är att individen så envist vägrar se att man faktiskt har möjligheter att själv påverka sitt liv. Det är möjligt att jag är intollerant, men jag har svårt för människor som inte ens försöker. Att slösa bort sitt liv på att leva i självömkan är ingen hit. Not in my book!

Sådär ja, nu fick jag det ur systemet. Nu ska jag sova en lååång och skönt natt. Be en stilla bön för att lilltrollet bestämmer sig för att sova 10 ovaggade timmar.... Inatt blev det bara 5!

3 kommentarer:

... sa...

Men varför i jisse namn skulle jag lugna ner dig? Du verkar ju ha perffa tempot uppe juh! ;-)

Men du... Ta det lite lugnt på jobbet, inte ens en SuperBat som du klarar av att springa in i väggar hur som helst!

Anonym sa...

Hmm.. låter som du umgåtts med mor min..
Du gjorde helt rätt! I långa loppet så orkar man inte lyssna, stötta o ge tusen och 1 råd.. och vi kan inte lära andra människor tänka hur mycket vi än vill..
Du intollerant? hmm.. I så fall är jag på gränsen till grymt elak!
Hoppas både Du och lilltrollet fick en god natts sömn!

Batbut sa...

Kimmmi, jag lovar! Ingen vägg som springs in i här inte. Jag har en säkerhetsspärr som slår ifrån. No worry!
Excessa, kanske var det? Om Din mor är ensamtstående, 40 och utan barn *s*... Ingen god natts sömn inte.. jo, iofs mellan klockan 24-04...*S*