lördag, oktober 07, 2006

Hålligång i skogen!

Regnig lördag i Stockholm. Ett antal barnkalas ligger i pipeline. Familjen halvförkyld och karln grinig som en gnu. Så vad gör man? Jo, då får trollmor den briljanta idén att åka till ett köpcentrum för att införskaffa födelsedagspresenter.

Kan väl säga att jag inte var ensam om den idéen...... Det var vi och hela jävla Stockholm som hade träff i Kista Galleria. Som iofs är en ypperlig galleria, men jag borde anat oråd när de hade trafikvakter i rondellen UTANFÖR garaget....

Väl därinne var det snittslad bana som gällde, långt tålamod och effektivitet. Mutor till de små trollen och silvertejp till maken.

Men som den kompetenta trollfamilj vi är så fixade vi det! Utan att råka alltför mycket i luven på varandra. Förutom att Lilltrollet fick bryt när hon inte fick köpa en docka för 599:- så löpte det förhållandevis väl. Om man nu bortser från det lilla utbrottet hon fick utanför biografen när hon insåg att vi inte skulle gå på bio. För det ville hon. Och några tusen till. Men inte jag!

Så nu har vi fixat tre födelsedagar framåt - inklusive Lilltrollets. Vars största önskan var en egen designad Kitti docka, modell gosedjur. Och nu är det klart! Den vita lilla kattdamen är utrustat med rosa mobil, solglasögon och metallicrosa gymnastikskor tillsammans med en hot ceriserosa klänning och ryggsäck. Blir hon inte nöjd nu så..... Fasiken, det var enklare när jag var liten - en mörkhårig eller ljushårig Barbie, det var valmöjligheterna. Mångfald är inte alltid av godo....

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag kan aldrig riktigt smälta att Barbiedockan kom till Sverige just när jag växte ur dockåldern. SOM jag drömde om en tonårsdocka. Det fanns nåt mellanting som hette Gingerdocka, men någon sådan fick jag aldrig. Vi hade inte råd. Så jag fick en billigare nästan-ginger-variant...

Bloggblad sa...

Kan väl tillägga att de gånger jag tänker åka till stan och shoppa, spar jag pengar till veckan innan alla får lön - och passar på i folktomma affärer...

Anonym sa...

Syrran hade Barbie dockor.
Jag hade dockor, men en var pojke! med pitten! Än så länge har jag inte sett någon pojkdocka....

Klimakteriehäxan sa...

En gnu är alltså ett grinigt djur. Alltid lär man sig nåt nytt!
:-)

Batbut sa...

Bloggis, jag kommer så väl ihåg känslan. Syrran fick en Barbi när hon fyllde 7 och jag fick vänta till samma ålder. Och då fick jag en Skipper! Inte alls samma sak....
Anne-Maj, med snopp? Jag fick en Ken docka men han var klart kastrerad...*S*
K-häxan, iaf i min värld...*S*

... sa...

Vad är ett egendesignat kitti gosedjur?

Batbut sa...

Kimmi, det är en kitt figur som man sedan får köpa outfit till; den är ca 40 cm hög mjukisdjur (du vet den där japanska kittifiguren?). Man kan välja kläder, rygsäck, skor osv samt eget ljud. Och det har jag gjort... puh.. en pärs!