tisdag, augusti 05, 2008

Lågtryck...

Det är fasiken inte bara ute det regnar så man tror att syndafloden närmar sig. Nej då, fru Trollmors inre verkar också helt dränkt.

Jag har hamnat i ett rejält lågtryck och inser att även om jag har alla sjuttioelvamiljonerstriljoners anledningar till att vara deppig så HATAR jag det. Jag är fasiken världens sämsta på att vara låg. Jag måste liksom ha EN orsak och så ska jag LÖSA den saken, och tjillevippen så ska allt bli glatt igen.

Hur vore det om jag kunde ta till mig några av de råd som jag så äckligt präktigt trycker ned i halsen på mina nära och kära när de inte är tjotjimmiga?

Nej då, det går inte alls. Istället ska jag hitta ORSAKEN till varför jag är låg. Och som sagt, lösa det!

Istället för att bara glida med, acceptera att just nu är jag inte i form och tillåta mig själv att vara det.

Läxa till mig själv:

1. Jag måste inte alltid vara glad
2. Jag måste inte alltid kunna allt
3. Jag får säga nej UTAN att ha en orsak
4. Jag vet inte bäst
5. Jag måste inte alltid prestera
6. Jag måste inte alltid tycka om mig själv

Det finns säkert en hel drös med saker jag kan fylla på med, men nu ska jag vara lite generös mot mig själv. Och den där listan är ingen barnlek att komma tillrätta med.

Nu skiter jag i det här. Nu surar jag ned mig i sängen och drar täcket över huvudet. Vi syns när solen skiner igen! Eller när inte. Eller nåt

4 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Kram på dig, Battelibutt! Nu känner jag att det verkligen är dags för en lunch, en middag eller... nåt.

Tankevågor sa...

Ja nu är det verkligen dags, det tycker jag med!
Näääär??
Kramelikram på dig.

Humlan sa...

Instämmer med de övriga!
Kramar

Batbut sa...

Sent omsider....
Biggis, absolut! När kan Du?
Och Du Londongirl?
Och Du Humlan?