onsdag, januari 19, 2011

Jag strejkar!

Att vara förälder är stort men också ett sju attans ansvar. Att vara mamma till två prepubertala damer tar på krafterna ibland. Att ena sekunden ha en kramig tjej som gärna leker för att i nästa sekund stå framför spegeln och hävda att ALLA har mascara, är inte alldeles enkelt att greppa. Det är liksom helt olika ingångsvinklar och ibland hänger jag inte med i svängarna.

Igår var en sådan dag, där båda damerna hade en drös med hormoner och orsakade sin mor än mer gråa hår. Det var läxor som inte skulle läsas, rum som inte skulle städas och en mamma som var "den värsta mamman på hela jorden".

Så då gick jag i strejk! Efter middagen deklarerade jag att jag msmmastrejkade, tog en bra bok och kröp ned i sängen. Alla konflikter hänvisades med varm hand till maken.

Döttrarna var lätt förvånade och undrade när strejken var över. Imorgon blev svaret, när jag är pigg och batterierna laddade!
Vilket är idag. Så nu är jag mamma igen.

2 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ibland måste man få gå i strejk. Hoppas maken fixade alla hormoner,läxor osv. ;-)

Bloggblad sa...

Hehe... jag minns när jag gick ut i bilen och satte mig med en bok. Orkade inte med ungarna - och jag kunde ju inte precis låsa in dem... men det står ingenstans att mamman inte får låsa in sig själv.