måndag, oktober 27, 2008

Me like!

Jag har börjat ta mig ur den där svackan som jag valsat runt i. Så skönt att landa igen. Och jag vet så förbaskat väl vad det beror på. Så fort jag gör avkall på den jag egentligen är, när jag inte står upp för vad jag tycker och tänker så kommer dippet som ett brev på posten.

I helgen hade jag ett ganska häftigt samtal med en förälder till ett barn i Lilltrollets klass. En man med gedigen utbildning i konflikthantering, stor erfarenhet av vad som kan hända med vilsna barn när de sedan blir tonåringar. En klok person som jag tar stort intryck av. Blev stärkt i mitt agerande och fick även hans gillande i vad jag gjort. Det kändes skönt, jag gillar bekräftelse - både andras och min egen.

Avslutade en bra helg med en mysig söndagsmiddag med två hjärtegoda personer som har tagit en stor plats i mitt hjärta, trots att vi känt varandra en mycket kort tid. De är genuint intresserade av människor och att vara i deras närhet känns alltid varmt och äkta. Lilltrollet körde sitt charmrace som vanligt, men även Mellantrollet fick ett ryck. Tror att hon blev sådär sött barnförälskad som man kan bli.

M a o så har det varit en kanonbra helg! Jag ser fram emot fler sådana

1 kommentar:

Tankevågor sa...

De där två små trollen var det inte svårt att bli charmad av.
Verkligen mysig söndagsmiddag och jätteroligt att få träffa både dig och M också!
Det gör vi gärna om igen. :-)