måndag, oktober 20, 2008

Kvartett blir kvintett....

Trollfamiljen har fått tillökning! Det ni, bara sådär liksom. Och inte av en söt, lurvig liten fyrfoting med viftande svans och gläfsande tunga. Nej då, så kul ska vi inte ha. Inte blev det heller någon minitiger, som smyger sig på de övriga familjemedlemmarna och skrämmer livet ur dem.

Nej då, det blev något helt annat. En vattensköldpadda med något kryptiskt namn. Ett i mitt tycke ganska osexigt djur, men det kräver en hel del omsorg tydligen. Och som lever typ forever.... Den här familjen kommer inte lämna efter sig något storstilat arv à la Herrgård eller slott. Nej då, här efterlämnar vi husdjuren till kommande generationer.

Tack snälla söta Stora Trollflickan för det. Nu vet jag precis vad jag ska göra de närmsta 100 åren. Jag ska mata det lilla livet var 3:e dag, borsta skalet med tandborste varannan dag, tvätta stenar och piffa rent allmänt typ hur ofta som helst. Och för vad? För en skalförsedd liten krälis som tittar på mig med stirrande, svarta små ögon och knockar skallen i glaset med jämna mellanrum.

Fast Lilltrollet är glad. Och plikttrogen. Än så länge.

3 kommentarer:

Mildamakter sa...

Ha - sådana har vi med haft.

De väste när man tog i dem och var ganska okul för övrigt också, så en kollega förbarmade sig över dem och nu vet jag inte hur det är med dem. Lycka till! ;o)

Batbut sa...

Då vill Du inte ha en till???? Please??? :-)

Mildamakter sa...

Nähä du, försök inte...men sköldpaddssoppa lär vara gott *flinar*