tisdag, oktober 21, 2008

Inget ont....

som har något gott med sig sägs det. Och idag lyckades jag bevisa den tesen för alla berörda! Jag känner mig så stolt och ysse pysse småelak. En ganska häftig kombination.

Detta är alltså del II av Lilltrollets kalas. Tanken var att det skulle vara disco, men hur kul är det med en kraftigt reducerad skara i ett stort ekande rum? Inte roligt alls! Då gäller det att vända det hela till något positivit. Inte full skara = mer pengar per barn (vid bibehållen budget).

Helt plötsligt uppenbarade sig en ocean av möjligheter. Jag googlade vilt och fredagens evenemang kommer att äga rum på ett äventyrshak! Inomhus, med korv och glass samt Laserdome. Något ingen i denna skara tidigare provat på. Mellantrollet var på ett sådant kalas i helgen och var helt salig!

Lilltrollet blev jublande glad och sorgen vändes till glädje! Och självklart gör det även Trollmor typ ett ton lättare till sinnet. Och den lilla, elaka människan inom mig skrattar i mjugg när jag tänker på hur de som ratat kalaset kommer att reagera...

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA JOBBAT!!!

Mildamakter sa...

Dutti tös, så ska de tas!!