söndag, november 13, 2005

Ego enkät

Har lite problem med min självbild ibland. Nu gäller det kapitlet energi. Själv tycker jag att jag inte gör något. Så då ber jag er, kära läsare, om lite comments på detta. Kan ju inte fråga närmsta omgivningen för deras bild är färgad.
Idag har jag gjort följande, i osorterad ordning:
- lunchat på McD med 3 troll
- fixat sängbotten till docksäng på brädgården
- fixat adventskalendern
- bäddat sängar
- tvättat 1 maskin, hängt in torr tvätt
- tömt diskmaskin
- söndagsbad m hårtvagning av troll
- lagat middag
- spelat spel med trollen
- kört hem väninna m barn
- skrivit 3-4 blogginlägg
- läst godnattsagor

För mig är det en slappardag. Vad säger ni?

9 kommentarer:

anna sa...

din slappardag är mer aktiv än min....

ninni sa...

Redan punkt 1 gjorde mig alldeles matt. Att dessutom bädda sängar och en massa annat... Du har i alla fall klart mer energi än jag, eller i alla fall spenderar du din energi på att göra saker. Jag sparar min till "a rainy day", eller hur det nu var.

Lyckliga Grodan sa...

allt är ju relativt.. vad gör du en speedad dag..

Anonym sa...

Slappar dag?? Vad i hela friden lyckas du då med på "jobbiga" dagar?

Batbut sa...

Mysko, för mig är det ärligen en riktig latmask dag. Undrar om jag ska ta och lugna ned mig?

Humlan sa...

Det är nog inte hur mycket man gör, utan vilket sätt man gör det på. Att göra allt i sin egen takt, utan att känna sig stressad = bra, skön & lugn dag.
Att stressa runt och tänka på allt man ska hinna och vad man inte har gjort och försöka göra allt på en gång = jobbig dag.

Anonym sa...

Ha ha! Känner igen allt väldigt väl! Fick mig en tankeställare och ska definitivt prova det nästa gång jag känner mig lat och kass. Då ska det listas!!!

Tack!;)

Batbut sa...

Humlan, Du har helt rätt!
Alvan, visst är det bra. Lätt att glömma bort vad man faktiskt gör ibland

Cornelia sa...

Du borde nog ta det lite lugnare om det där är att slappa!