måndag, november 14, 2005

Fy så pretto

Ber allra ödmjukast om ursäkt för mina två senaste bloggar. Så pretto! Aptrist, och egentligen not me. Skyller på måndag, sviter efter långdragen förkylning, hösten eller vad fasiken ni vill!

Skärpning fru Batbut! Yes mam! Som straff tänker jag berätta en liten anekdot om ett av mina mer pinsamma ögonblick.

Italien. Diano Marina. Disco och fullt ös. Ung och blond är jag, känner mig hyffsat snygg.
In sveper en parant brud i samma ålder. Tar över dansgolvet totalt. Brunt svallande år, med vansinnigt djupt dekolltage.

Avundsjukan biter tag i mig. Hallå, nyss var det jag i centrum! Och så kommer hon. Puts väck med den inte lika välutrustade blondinen.

Fäller högt och ljudligt spydiga kommentarer till mitt sällskap. Totalt omoget, yes I know. Ursäkt, ingen alls mer än barnslig och ung.

Dissikerar bruden totalt. Utseende, kläder, dansstil - you name it! Mitt sällskap skrattar rått och hjärtligt. Jag återvinner lite av min makt känns det som.

Då passerar brunetten. Tittat mig sting i ögonen och ler.

"Kul att se fler svenskar här"

Ridå!

6 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag har råkat för samma fenomen. Så idag håller jag truten och tar för givet att alla talar svenska.

The Female Dinousaur sa...

I såna lägen önskar man att den där falluckan i golvet ville öppna sig... :-)

Humlan sa...

Det är vid sådana tillfällen som man bara kan hoppas att man lärt sig till nästa gång!

Nu är jag så matt efter att ha läst om dina dagar (föreg. inlägg) att jag måste gå och få någonting gjort. *S*
M.a.o. du är ursäktad!

Dépardieu sa...

Hahaha!

Har själv råkat ur för något liknande undre tonåren i en kabinlift i de franska alperna där jag och min kompis syrligt kommenterade en fransk kvinnas akterdel under ett par minuter.

Varefter hon vänder sig om och säger: "Så ni är från Sverige. Jag har jobbat där i tre år.I Stockholm"

Jag övervägde starkt att hoppa från liften.

Batbut sa...

Visste väl att jag inte var ensam att göra bort mig, men alltid skönt att dela. Känns mindre dumt då.

Cornelia sa...

Kul, när det händer nån annan