söndag, november 13, 2005

Lite nervöst..

Ibland undrar jag hur de tänker...

Mellantrollet: Mamma, får vi leka badstrand i vardagsrummet?
Mamma troll: Jo då, bara INGET VATTEN!

en stund senare
Mellantrollet: Lilltrollet, nu badar vi. Hoppa fort.
Lilltrollet: Nu hoppar jag. Plums
Mellantrollet: Akta Dig. Det är vinter nu. Vattner har blivit is, så Du bryter benet när Du hoppar.
Lilltrollet: Har jag ont då?
Mellantrollet: Jätteont. Och nu är jag en häxa som förtrollar Dig så Du fryser fast i isen.

Lilltrollet: Kan inte prinsen rädda mig?
Mellantrollet: Nej, för prinsen är på fotboll. Istället kommer den snälla Prinsessan Mellantroll och räddar Dig. Fast Du måste ropa hjälp först.

Lilltrollet: Okej.
Mellantrollet: Då blir Du jätteglad. Och så får jag belöning.
Lilltrollet: Okej.
Mellantrollet: Men ropa då!
Lilltrollet: Jag vill inte. Jag vill att prinsen ska rädda mig.
Mellantrollet: Men han kan ju inte. Han är upptagen.
Lilltrollet: Det gör inget. Jag har inte bråttom!

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Hmmm.... jag tror att den silvertejpsklädda mamman ägnar sig åt "tjuvlyssning". =)

Anonym sa...

mkt cool inställning..... :-)

Batbut sa...

Mamse, hur kan jag undvika att höra när de leker i vardagsrummet? Och viss övervakning krävs för de har väldigt bra fantasi ibland...
Alex, yes! Hon är cool den lilla. Lite som Tjuren Ferdinand. Mellantrollet är mer som mor sin... Hända nu, hända fort och hända mkt!

Lyckliga Grodan sa...

fascinerande.. hon har sin identitet helt klar för sig.. prinsessa som ska räddas av prins.. basta..