onsdag, november 09, 2005

Nuvig!

Nu börjar jag lätt ruttna på denna förkylning. Okej att jag hostar så att revbenen antagit formen av plockepinn. Det är väl vad man får stå ut med när flimmerhåren börjar resa sig efter 10 rökfria dagar (visst är jag duktig?).

Men vad jag inte klarar av är detta evinnerliga snor! Som liksom inte kan fullfölja färden utan parkerar sig högt uppe i näsan. Kan fasiken inte andas och lutar jag mig det minsta framåt ploppar ögonen ut. Skulle tro att bihålorna är lite lätt plomberade.

Undrar vad allt kommer ifrån? Kanske är min klokhet som omvandlats till dynga. Och isf var jag jäkligt klok innan!

Tror ni man kan rensa rören med kaustiksoda eller är det dumt? Bergis inte så smart att försöka rensa med dammsugaren heller? Eller att göra ett lite hål vid näsroten för att dränera? Kanske bättre att ringa vårdcentralen imorgon.

Insåg just att det är 45 dagar till jul.... blev liiite stressad. Kan man ge små troll presentkort i julklapp eller blir de ledsna då?

Guten abent meine damen und herren. Ich ska slafen nu!

9 kommentarer:

Terése sa...

Testa Sinova! Finns att köpa på hälsokosten och i stora mataffärer.

Anonym sa...

Å, testa nu inte kaustiksoda på samma sätt som du testade aceton på ögonlocken! Vårdcentralen kan nog rekommendera något lite skonsammare :)

Krya på dig!

Lyckliga Grodan sa...

himlarns vad duktig du är.. rökfri bat helt enkelt.. allt det där slemmet och snoret är en kombination av att du är förkyld och att slemhinnorna slår volter av glädje för att de inte är rökförgiftade ständigt och jämt. Det blir lite överproduktion i ren glädje liksom...
krya på dig.. och håll ut.. och grattis till rökfri fladdermus...

Vi på Kantarellen sa...

N Ä S D R O P P A R !!!!

Ilva sa...

ja, nasdroppar! eller kanske det ar dags for nagon annan slags kur??? Cognacschock har jag hort skall vara bra...

Theron o familj sa...

Battis, krya på dig! Och GRATTIS till att ha varit rökfri i 10 dagar!! Det är inte illa det!

Cornelia sa...

Nu när alla ojjat sig om din snuva (ja jag tycker också jätte synd om dej) såg jag en liten förfärande mening längst ner - presentkort till småtroll - nej, nej, nej! Småtroll vill ha PAKET, stora och små och roliga papper, och krulliga snören - det kommer en tid när trollen blir tonårstroll, då först kan det gå an med presentkort, men inte NU!

Motvikt sa...

Att sluta röka är ett hel..te.

Själv slutade jag för ca 10 år sedan. Men innan dess provade jag allt... nikotintuggumi, nikotinplåster, akupunktur, speciella band att lyssna till för att kunna sluta röka, någon slags sluta-röka-yoga, nån slags inhalator...men inget funkade. Det kostade bara en massa pengar.

En dag kom min då 5-årige son gråtandes ut i köket. Han var otröstlig då han hade sett på TV att man kunde dö om man rökte, man kunde få nått som hette cancer... Jag förbannade mig själv att jag hade låtit TV:n stå på innan Bolibompa började...det var nån repris om cancer till följd av tobak...

Men plötsligt så gick det att sluta röka. Sonen var så förstörd av rädsla att jag kunde dö så jag bara slutade tvärt, rakt upp och ner.

Tänk vad lätt det var att sluta för hans skull! Kanske jag inte hade rätta viljan tidigare, jag vet inte. Men det var inga problem att lägga av med cigaretterna när jag såg hur förtvivlad sonen var.

De få gånger jag fick ett plötsligt sug var det bara att ta fram bilden av den gråtande sonen i köket och samvetet motade genast bort suget... :-)

Du är jätteduktig som har klarat av att vara rökfri i 10 dagar. Jag håller tummarna att du fixar det här. Men jag vet hur tungt det kan vara...

Hoppas du kryar på dig nu...att du hittar någon mer beprövad kur än kaustiksoda... :-)

Kram på dig Batbut!

Batbut sa...

Terese, tack men jag fick ge mig och gå till doktorn. Pencillin.
Monica, lovar. Jag ger fasiken i kaustiksodan.
Grodan, jag hoppas!
Mamse&Ilva, näsdroppar har jag kört så det nu blöder i slemhinnorna. Inte bra. Ska testa konjak. Dricka eller hälla i näsan är frågan?
Sandra, prosit tbx!
Mamma Mu, välkommen åter! Var orolig ett tag.
Cornelia, jag bara skojade. Jag lovar! De ska få paket!
Frk Svår, Du är efterlängtad! Välkommen tbx. Faktum är att jag inte haft svårt än så länge. Är så hängig att jag kräks vid tanken på en cigarett...