fredag, november 11, 2005

Ibland får de till det!

Mellantrollet: Mamma, har jag varit snäll i veckan?
Mamma troll: Gumman, Du är alltid snäll. Fast Du har varit lite olydig i veckan.
Mellantrollet: Mamma, om man är snäll en hel vecka får man presenter då?
Mamma troll: Snäll tycker jag man ska vara ändå, men om man har skött sig en hel vecka utan att vara olydig då kan man få en liten present på lördagen.
Mellantrollet: Hur lydig ska man vara då?
Mamma troll: Man ska t ex inte slå lilltrollet, inte skrika bara för att man inte får som man vill och så lyssna när vi säger åt Dig.
Mellantrollet: Okej då, jag ska försöka.
Mamma troll: Det är bra.
Några minuter passerar
Mellantrollet: Mamma, jag tycker Du är snäll.
Mamma troll: Tack gumman.
Några minuter till
Mellantrollet: Mamma, jag tycker Du är söt.
Mamma troll: Tack vännen
Och så några till
Mellantrollet: Mamma, Du är bäst
Mamma troll: Tack gumman. Du är en goding
Mellantrollet: Mamma, har jag varit uppfostrad nu då?

Tror ni hon ville säga något?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Presenter till flickan!

Anonym sa...

Pussgurka...

Ilva sa...

ha-ga inte pa det!! Da slipper du ALDRIG undan!

Humlan sa...

Meen, om hon säger att du är snäll, då ska väl DU få present!!!

Lyckliga Grodan sa...

den här lilla tjejen är smart.. watch out battis.. och stortroll... hon kommer att få er dit hon tycker att det är lämpligt att ni är..

Theron o familj sa...

Självklart ska hon ha en present på lörda´! =)
Ps. Säg ingenting om det här till mina ungar! Ds.

Anonym sa...

Dom är för härliga! :) (Vad blir det för present?)

Batbut sa...

Det är jag som ska presenter. Helt rätt! Jag är snäll, söt och bäst. Ni kan skicka dem när ni vill *s*
Trollen får present när jag är på humör *s*