fredag, november 18, 2005

Lika fast olika

Mellantrollet: Mamma, varför heter det musen?
Mamma troll: Egentligen heter det inte musen, men man kallar det för det. Varför vet jag inte riktigt.

Mellantrollet: Varför säger Du alltid att jag måste akta musen?
Mamma troll: Men det gör jag väl inte. Fast man ska vara försiktigt om den. Den är ömtålig.
Mellantrollet: Men varför måste man ha en mus för?
Mamma troll: Det är bara tjejer som måste. Om man inte har det kan man inte få barn.
Mellantrollet: Mamma, jag pratar om datan!

13 kommentarer:

Ilva sa...

ja du-du tanker bara pa EN sak!!

Anonym sa...

En tjej på kontoret ringde till mig en dag och sa att jag måste komma och känna på hennes mus för det var något fel på den, sen blev det alldeles tyst i luren. Datormusen menar jag sa hon sen...

Batbut sa...

Ilva, tror Du ja! Ibland tänker jag på sprit oxå *s*
Lennart, nå? Vad blev resultatet, fixade Du hennes mus? *s* Trevligt med en ny besökare förresten, välkommen!

Dépardieu sa...

*asg*

carra sa...

Hahaha!
*torkar skrattårarna*
Tack för dagens gapskratt!
Det påminner mig om den där gången när jag sa till min arbetskompis, A:
"Vilken långsam mus du har!"
Sekunden därpå bara dog vi av skratt. ;)

Terése sa...

Hihi, det var ju riktigt roligt! Kunde du hålla dig för skratt själv!?

Anonym sa...

Det var det där med ordens betydelse...härliga troll ni har!

Anonym sa...

Jag skrattar så att tårarna rinner!
Tack, för ett riktigt gott skratt.

Batbut sa...

Depardieu, jag är förlåten? *s*
Carra, ibland kan de mest enkla ord bli så otroligt roliga
Terése, knappt!
Lena, de är ganska coola faktiskt

Batbut sa...

Mifflan, vi måste varit "här" samtidigt...Kul att kunna roa *s*

Astillbe sa...

*asg*

;-D

BubbleOfBlue sa...

kul,att hitta ställen som får en att garva ;-o

Batbut sa...

Astillbe, det är skönt att garva. Säger samma till Dig Bubbleofblue - kul att Du hittade hit. Välkommen tbx