måndag, november 14, 2005

Kontrast

Fick en del svar på min lilla ovetenskapliga enkät och uppenbarligen är jag inte så bra på att slappa. Och jag behöver nog revidera min självbild. Som kontrast till en slappardag tänkte jag lätta ut en helt vanliga dag och få lite respons. OBS ingen stressig dag utan en ganska soft, vanlig vardag. I totalt okronologisk ordning

- frukost med barn & påklädning
- lämning av 1 troll på dagis
- jobb hos ngn kund, oftast mellan 9 - 17
- 2-3 bloggar beroende på fantasi
- bäddning hemma
- 1-2 tvättar
- diskmaskin
- matlagning
- sagoläsning
- lite mer bloggande
- snack med maken
- läser 4-5 kapitel i ngn bok
- förbereda trollens kläder för nästkommande dag
- storhandla
- sociala telsamtal
- lite klädvård (laga osv)
- koll av aktiedepå
- administration av egna företaget
- administration av syrrans företag

Och så sömn så klart. Helt nödvändigt!

Lovar och svär, sista ego bloggen om vad jag pysslar med på dagarna. Återkommer snart med någon liten fadäs eller anekdot.

6 kommentarer:

Ilva sa...

later som en typisk kvinnlig vardag, halla i gang hem o jobb.

Batbut sa...

Tack Ilva, har fått lite comments om att jag stressar sådant men jag tycker inte att det är så.
Sandra, hm...*s*. Inte så att jag bokar upp dem, men däremot utför jag dem. Ibland iaf. Gillar egentligen inte att prata i telefon.

Vi på Kantarellen sa...

Kolla aktiedepå är ju för tusan rent nöje!!

Humlan sa...

Jag blir matt!
Men annars svarade jag i del ett... jag håller på att läsa ikapp!

Lyckliga Grodan sa...

hej hopp gummisnopp..
du håller hög fart.. fast jag håller med humlan i förra delsvaret.. det beror ju på vad man är van för fart..
det kanske inte är så konstigt att du ramlar och slår dig ibland..
ärligt talat.. huvudsaken är att det funkar för dig.. man kan inte hålla en viss fart för att andra tycker så.. vare sig snabb eller långsam..
från grodis som har en turbodag..

Batbut sa...

Mamse, visst är det det så länge det går åt rätt håll!
Humlan, Grodan och Jenny - seriöst så är det inte speciellt stressigt. Jag är ganska rationell och effektiv så jag har faktiskt tid över. Och sover gör jag, minst 8 timmar