måndag, november 14, 2005

Lite tufft

Måndag. En måndag vi väntat på. Idag skulle vi få veta.

Två allvarliga damer. Mjuka i tonen, ömma i blicken. Bekräftar våra misstankar.

Vårt älskade troll behöver hjälp. Det kommer bli bra. Men hon behöver hjälp.

Hjälp som vi inte kan ge. Där jag som mor är otillräcklig.

Visst är det bra. Att det upptäcks. Men ändå.

Gråten i halsen. Mitt älskade troll behöver något jag inte kan ge.


Vet att felet inte är mitt. Känner ändå skuld.

Det är mitt älskade troll. Min underbara tjej.

16 kommentarer:

... sa...

Jag vet inte vad det handlar om men du har mina djupaste sympatier och jag känner med dig till 110%! Våra barn är som luften vi andas. Hoppas att allt blir bra! Stor sror kram från Kimmi

Lyckliga Grodan sa...

oj.. vad det än är hoppas jag att det blir bra med den hjälp ni får.. och känn inte skuld.. det ger bara negativ energi...

(((((( ))))))

Batbut sa...

tack! Kan inte säga så mkt mer, för jag vill inte lämna ut mitt lilla troll

Humlan sa...

Svårt när man inte kan ge allt som behövs, men skönt att ni får den hjälp som behövs!
Kom ihåg att hon också behöver sådant som BARA du kan ge!
Jätte-Kramar!!! till er alla!

Anonym sa...

Hon kommer att bli bra skrev du, finn tröst i det! Värre när det inte finns hjälp att få. Men detta är tungt förstår jag! Kramar om/Rita

Anonym sa...

Jag är säker på att allt kommer att ordna sig till det bästa. Vet precis hur det är när man inte kan skriva det man vill fullt ut för att inte lämna ut de små.

Vi på Kantarellen sa...

Ta hjälpen... utan att känna dig otillräcklig. Vissa saker rår man inte över... hur gärna man än vill. Vad det nu är.

Theron o familj sa...

Säger som dom andra, ta hjälpen och känn ingen skuld. Men jag förstår om det känns svårt, kram!!

Cornelia sa...

Kram kram kram, och känn ingen skuld - att du älskar ditt troll och bara vill henne väl kan ingen tvivla på, att ta hjälp av andra när man måste är bara rätt.

Morgondimma sa...

Det du kan ge ditt Troll kan BARA du ge, ta hjälp från andra till det som behövs och ditt Troll får dubbel omvårnad. Kramar till dej som är det bästa trollungen har.

Anonym sa...

Älskade Batbut...allt kommer att bli bra.....du är inte otillräcklig på ngt sätt...du är ju där för henne....att se till att hon får hjälpen är det du gör...så alltså drar du ditt strå till stacken.....tänker på dig och dina troll :-))

Batbut sa...

Tack snälla alla ni! Värmer att ni bryr er så mkt om en "okänd" människa ute i cyberspace. Att ni orkar och vill delta. Det stärker och värmer! Ni säger så kloka och fina saker, och självförtroendet som mamma stiger åter. Tack

The Female Dinousaur sa...

Åh. Så skönt att ni ändå verkar få den professionella hjälp och det stöd man så väl behöver i sådana här situationer. Se till att DU också får stöd när DU behöver energi, mod och styrka. Du verkar vara en så underbar trollmamma; det i kombination med det andra kommer att göra att ni tar er ur det här helskinnade. Tänker på dig/er! Många kramar

Bloggblad sa...

Jag citerar Emil i Lönneberga: Man blir så stark som man måste!

... sa...

Man kan helt enkelt inte låta bli att bry sig om en Batbut, hennes but och hennes troll! MEGAKRAM!

Batbut sa...

Tack Kimmi!Och Biggis. Och Bloggis. Och Jenny